چین جدای سقوط در رتبه در آمار‌های جهانی و جا ماندن در میزان ابتلا و جان باخته از برخی کشورها، به یک دلیل دیگر حضور حایز اهمیتی در آمار‌های ساعات اخیر داشته است. اینکه بعد از چندین روز درج عدد صفر مقابل نام این کشور در آمار مبتلایان جدید، حالا هم ابتلای جدید دارد و هم جان باخته جدید.
کد خبر: ۸۳۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 28 March 2020
تابناک اجتماعی
از صعود پرشتاب آمار‌های جهانی تا تنزل رتبه چین در این آمار‌ها که به باور برخی موجب شده رویکرد این کشور در آماردهی تغییر کند، ابعاد هولناک شیوع کرونا ساعت به ساعت و روز به روز وسیع‌تر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در حالی که شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشورمان از ۳۲ هزار تن فراتر رفته و بالغ بر ۷ درصد این مبتلایان جان باخته‌اند، آمار مبتلایان در اروپا و آمریکای شمالی به شدت در حال رشد است تا جایی که شاهد تنزل رتبه کشورمان در آمار‌های جهانی هستیم. آمار‌هایی که در ساعات اخیر دست کم چهار نکته مهم در آن‌ها به چشم می‌خورد:
 
۴ نکته جدید درباره شیوع جهانی ویروس کرونا در ساعات اخیر


یک- سقوط چین به رتبه ۳

مهم‌ترین نکته در آمار‌های به ثبت رسیده از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سقوط کشور چین یعنی خاستگاه ویروس نوپدید کرونا به رتبه سوم است. جایگاهی که تا دیروز در اختیار این کشور بود و حالا آمریکا به آن تکیه زده و بعد از آن، ایتالیا قرار دارد که به رغم جمعیت کمتر به نسبت چین و حتی آمریکا، بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده است.


دو- ۳ برابر چین

نکته مهم و حایز اهمیت بعدی که برخی ابهامات را تقویت می‌کند، عبور شمار جان باختگان کووید ۱۹ در ایتالیا از ۹ هزار و صد تن است؛ عددی تقریبا سه برابر شمار جان باختگان کشور چین که سه ماه و چند روز است با این بیماری درگیر است و جدای این مدت طولانی، به دلایل زیاد از جمله ناشناخته بودن ویروس، انتظار می‌رفت مرگ و میر به شدت بالاتری را تجربه کرده باشد. نکته جالب توجه در خصوص این دو کشور، اعمال قرنطینه کامل است.


سه- بازگشت چین به آمار

چین جدای سقوط در رتبه در آمار‌های جهانی و جا ماندن در میزان ابتلا و جان باخته از برخی کشورها، به یک دلیل دیگر حضور حایز اهمیتی در آمار‌های ساعات اخیر داشته است. اینکه بعد از چندین روز درج عدد صفر مقابل نام این کشور در آمار مبتلایان جدید، حالا هم ابتلای جدید دارد و هم جان باخته جدید. رویدادی که گفته می‌شود نتیجه شیوع جدید ویروس در نقاطی از این کشور پهناور است؛ گزاره‌ای که در روز‌های آتی بهتر می‌توان درباره اش قضاوت کرد.

چهار- سریع‌ترین ۱۰۰ هزار
حتما شنیده اید که رسیدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا به یکصد هزار تن، دو ماه و چند روز زمان برده، بعد در عرض ۱۲ روز صد هزار نفر دیگر مبتلا شده‌اند، سه روز بعد ۱۰۰ هزار نفر دیگر به آمار‌ها افزوده شدند و طی دو روز بعد و دو روز بعدتر، دو نوبت آمار با افزایش ۱۰۰ هزار نفری مواجه شد و به نیم میلیون رسید و حالا در کمتر از دو روز و به به طور دقیق تر، در کمتر از ۳۶ ساعت به ۶۰۰ هزار رسیده است؛ ۶۰۰ هزار مبتلای شناسایی شده ویروس کرونا!
 
برچسب ها: کرونا ویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار