استاندار ایلام گفت: کانال‌ها و پایگاه‌های خبری فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار کذب و فاقد سندیت در موضوع کرونا و همچنین تحریف مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باعث ایجاد التهاب و تشویش اذهان مردم نشوند.
کد خبر: ۸۳۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 14 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ایلام اظهار داشت: مصوبه‌های نهایی در این ستاد که مورد تایید همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، خدماتی، امنیتی، قضایی و نظامی قرار می‌گیرد ملاک اصلی برای حل موضوع کرونا در استان است که در این میان برخی کانال‌های مجازی با تحریف برخی مباحث فضای جامعه را ناآرام می‌کنند.

وی افزود: در ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌ها کارشناسی شده و بر اساس شرایط جامعه و با اتخاذ همه جوانب اخذ می‌شود و قبل از تصویب هر مصوبه نظرات کارشناسی مربوط به آن تصمیم مورد شور و مشورت اعضای ستاد قرار می‌گیرد و سپس برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود و رسانه‌ها باید مطالب خود را به استناد مصوبه‌های این ستاد منتشر کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: در این برهه حساس زمانی که دشمنان و رسانه‌های بیگانه و معاند در صدد ایجاد فضایی ملتهب، ناآرام و مشوش برای مردم هستند نباید رسانه‌های داخلی ناآگاهانه و حتی در پاره‌ای مواقع آگاهانه هم‌سو با اهداف از قبل مشخص و برنامه‌ریزی شده رسانه‌های غربی و دشمنان نظام گام بردارند.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: بلکه باید این رسانه‌ها با کسب اطلاعات و آگاهی‌های دقیق از افراد صاحبنظر، کارشناسان و مسوولان استان اخبار خود را برای مخاطبان نشر دهند و مردم را به همدلی و آرامش و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه سوق دهند و از انتشار اخبار جهت‌دار، سوگیرانه و تحریفی خودداری کنند.

وی افزود: ایلام از استان‌هایی است که هم‌افزایی، هماهنگی و همراهی خوبی بین همه مسوولان و دستگاه‌های مختلف اعم از اجرایی، خدماتی، امنیتی، قضایی و نظامی و روحانیت وجود دارد و تصمیم‌گیری های نهایی ستاد با نظر موافق و همراهی بین این دستگاه‌ها و هم‌سو با ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور انجام می‌گیرد و این وفاق در پیشبرد اجرای دستورات ستاد در استان موثر است.

قدردانی استاندار ایلام از همکاری مردم با پویش‌های همگانی در موضوع کرونا

استاندار ایلام با قدردانی از همکاری مردم به ویژه سران ایلات و طوایف مختلف برای مشارکت خودجوش در پویش‌های نه به حضور در قبرستان، نه به حضور در اجتماعات و اماکن عمومی، نه به برگزاری مراسم‌های جشن و عزا و پویش در خانه می‌مانیم، تاکید کرد: ریشه‌کنی و کنترل ویروس کرونا تنها با مشارکت همگانی مردم و اجتناب از خروج از منزل امکان‌پذیر است.

سلیمانی‌دشتکی از مردم خواست: تا زمان مهار کامل بیماری کرونا در استان ایلام از منازل خود خارج نشوند و همچنین باتوجه به فرارسیدن سال نو از دعوت مهمان و بستگان خود ساکن در استان‌های دیگر برای سفر نوروزی به استان ایلام خودداری کنند و خود آنها نیز از خروج غیرضروری از منزل بپرهیزند و سفرهای دورن و برون استانی را به زمان دیگری موکول کنند.

وی تاکید کرد: خودروهای ورودی به استان ایلام در ایام نوروز پایش و رصد می‌شوند و سرنشینان مشکوک به بیماری ۱۴ روز در قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی خواهند بود بنابراین بهتر است مردم از سفر نوروزی به استان ایلام اجتناب ورزند و در همان استان مبدا خود تا پایان فروکش کردن موج کرونا بمانند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار