مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه سامانه 1666 به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات مردم در مورد بیماری کرونا ویروس می باشد گفت: به طور متوسط روزانه 15 هزار نفر از طریق این سامانه در مورد سوالات مربوط به کروناویروس مشاوره می‌گیرند.
کد خبر: ۸۳۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 14 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:فرهاد لطفی با اشاره به پاسخگویی 24 ساعته سامانه 1666 در مورد بیماری کرونا ویروس، اظهار داشت: سعی شده تا از طریق سامانه 1666 با استقرار تیم‌های پزشکی و پرستاری بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم تا از رفت و آمدهای غیرضروری برای اطلاع از این بیماری یا علائم شبه کرونا جلوگیری شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس از پاسخگویی 120 خط تلفن اختصاصی از طریق کادر پزشکی مستقر در مرکز سامانه 1666 خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا در کنار سایر مجموعه‌های خدماتی در این شرایط بحرانی به بیمه‌شدگان و هموطنان خود خدمات غیرحضوری ارائه دهیم.

وی در خصوص بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت که تاریخ اعتبار دفترچه‌ آنان منقضی و داری برگه سفید است؛ گفت: با تدابیر اندیشیده شده، دفترچه‌های تمامی بیمه شدگان تا تاریخ 31 فروردین 99 اعتبار دارد و بیمه شدگان نیاز به مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار ندارند.

لطفی ادامه داد: تنها بیمه شدگان صندوق بیمه ایرانیان باید برای تمدید اعتبار در دفاتر پیشخوان حضور یابند که جمعیت بیمه‌شدگان این صندوق بیمه ای در استان فارس کمتر از 30 هزار نفر است که می توانند به 72 دفتر پیشخوان استان فارس برای تمدید دفترچه خود مراجعه کنند.

همچنین مدیرکل بیمه سلامت فارس، اعلام کرد: دفترچه بیمه شدگان دارای بیماری صعب العلاج که زودتر از سه ماه نیاز به تعویض دارد نیاز به حضور در اداره کل فارس جهت تایید نمی باشد و در صورت نیاز به تعویض دفترچه می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان، اقدام به تعویض دفترچه خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی بیماران که جهت تایید دارو نیاز به تایدیه دارند بطور سیستمی با همان مدارک و مستندات قبلی که در سامانه بارگذاری شده است می توانند برای دریافت داروهای خود از طریق داروخانه ها اقدام به دریافت داروی خود نمایند و نیاز به ارائه و تایید مستندات جدید نیست.

لطفی اضافه کرد: جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت در فارس 2 میلیون 800 هزار نفر است که این عدد بیانگر آن است بیش از 50 درصد جمعیت فارس، بیمه شده این سازمان هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار