بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: با توجه به محدودیت ارتباطات عشایر، آمار ابتلا به ویروس کرونا در میان آن ها بسیار پایین است و تاکنون فردی از عشایر به این بیماری مبتلا نشده است.
کد خبر: ۸۳۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 12 March 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دستگاه متولی جامعه عشایری استان در کنار سایر دستگاه ها در خدمت جوامع شهری و روستایی هستند. در خصوص بحث جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تحقق شعار "کرونا را شکست می دهیم"، در ابتدا اقدام به اطلاع رسانی از طریق شبکه های اطلاع رسانی و پیامک به عشایر و سران آنها کردیم.


وی افزود: عشایر در حال حاضر در مناطق قشلاقی و گرمسیری استان و بعد از آن در خارج از استان هستند که در این مناطق با توجه به اینکه جامعه عشایری با سایر افراد ارتباط کمتری دارند، آمار مبتلایان خیلی پایین است و تاکنون متوجه موردی از این بیماری نشده ایم.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: طی مکاتباتی با دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر مبنی بر اینکه جامعه عشایری در آستانه کوچ بهاره قرار دارند، درخواست شد اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین عشایر انجام شود.

این مسئول ابراز داشت: این مکاتبات اهمیت آموزش دادن به عشایر مبنی بر شستشوی دست ها، مراقبت از خود، شناساندن نشانه ها و علائم اصلی بیماری، بررسی وجود موارد مشکوک، ضرورت به حداقل رساندن ارتباطات غیرضروری را متذکر شد، متعاقب آن مکاتباتی با مدیر کل پدافند غیر عامل جهت اهمیت موضوع داشتیم.

محمدی ادامه داد: علاوه بر اقدامات مذکور از طریق سازمان عشایر کشور مکاتبه ای با ریاست سازمان جنگل ها داشتیم که با توجه به شیوع بیماری کرونا در این دوره کوچ بهاره عشایر با تاخیر یک الی دو ماهه انجام شود و خدمات رسانی ما به آنها در بخش قشلاقی ادامه داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار