معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تعیین سه بیمارستان معین کرونا در حوزه این دانشکده از پیش‌بینی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در صورت نیاز خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 11 March 2020

دکتر آرش یلالی اظهار کرد: بنا به تعهدمان موظف هستیم برای شرایط و بار بیماران متفاوت بستری‌شده، ظرفیت‌سنجی کنیم.

وی افزود: برای بیماران مبتلا به کروناویروس سه بیمارستان معین انتخاب شده است و نخستین بیمارستان معین در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان، بیمارستان آیت‌الله طالقانی است که هنوز ۶۰ درصد ظرفیت این بیمارستان تکمیل نشده است و در صورت نیاز، بیمارستان‌های دوم و سوم فعال می‌شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به نحوه پیش‌بینی و آماده‌سازی بیمارستان صحرایی بیان کرد: پس از اینکه استفاده از ظرفیت نخستین بیمارستان معین بیشتر از ۶۰ درصد شد، از بیمارستان بعدی استفاده می‌شود و در صورتی که از دومین بیمارستان برای پذیرش این بیماران استفاده کنیم، فضای بیمارستان صحرایی آماده‌سازی می‌شود.

یلالی گفت: تا حد امکان، خدمات در سه بیمارستان مجهز و موجود ارائه می‌شود اما در صورت تکمیل ظرفیت سه بیمارستان معین، بیمارستان صحرایی راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها به بیماران تنفسی اجازه ورود به بیمارستان آیت‌الله طالقانی داده می‌شود؛ بعضا افرادی برای موارد سرپایی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و با توجه به اینکه احتمال آلودگی وجود دارد، اجازه ورود و مراجعه عمومی داده نمی‌شود و برای اینکه بیماران عادی را در معرض ریسک بیماران تنفسی قرار ندهیم، اجازه تردد داده نمی‌شود. البته مردم می‌توانند به بیمارستان‌های دیگر و مطب‌ها مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار