یکی از زیباترین، سرسبزترین و بالطبع خنک ترین استان های شمالی ایران استان گلستان است. مرکز این استان گرگان، هرچند که دریا ندارد ولی جنگل‌های بکر و دست نخورده‌اش و هوای مطبوعش هر سال مسافران زیادی را راهی گرگان می‌کند.
کد خبر: ۸۲۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 07 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه شهر گرگان و دیگر شهرها و روستاهای استان گلستان طبیعتی بی نظیر دارند و مردم خونگرم این استان همیشه پذیرای میهمانان از سراسر ایران می باشند. در فصل تابستان یکی از گزینه های سفر به استان های خنک استان گلستان است.در ادامه به معرفی چهار جاذبه گردشگری استان گلستان می پردازیم.

ناهارخوران

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان گلستان/ناهارخوران، جاده هزار پیچ، روستای زیارت، جزیره آشوراده

معروف ترین جاذبه گردشگری گرگان، جنگل ناهارخوران است. جنگل ناهارخوران با شهر گرگان ۴ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل معروفیت زیادش، امکانات تفریحی، گردشگری و طبیعش در همه فصل های سال هواداران زیادی دارد. بیشتر غذاخوری های معروف گرگان هم در جاده ناهارخوران واقع شده اند و برای صرف غذا نیز می توان به این منطقه خوش آب و هوا رفت. مسیر جاده ناهارخوران به سمت جنوب پس از حدود ۷ کیلومتر به روستای زیبا و دیدنی زیارت می‌رسد.

جاده هزار پیچ

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان گلستان/ناهارخوران، جاده هزار پیچ، روستای زیارت، جزیره آشوراده

در ابتدای ورود به شهر زیبای گرگان اگر به سمت غرب حرکت کنید به جاده ای می رسید به نام هزارپیچ یا هزارچم. کمی بعد از ادامه دادن مسیر و پشت سر گذاشتن پیچ های متعدد، اگر از پنجره ماشین به بیرون نگاهی بیندازید شهر گرگان را همچون دشتی سرسبز زیر پای خود می بینید. این منطقه که در گذشته با نام تاریخی سوگله یا سروگله از آن یاد می شده، از معدود تفریح گاه های گرگان بشمار می رود که از قدیم به عنوان مکانی تفریحی برای گرگانی ها محسوب می شده است. به وسیله پاراگلایدر که در قسمتی از جاده ایستگاهی به آن اختصاص داده شده، می توانید از پرواز بر روی این منطقه زیبا و استشمام هوای پاک و مطبوع آن لذت ببرید.اگر به دنبال مناظر بکر هستید، با ادامه دادن مسیر و پشت سر گذاشتن جاده ای خاکی به تپه های زیبایی می رسید با طبیعتی دست نخورده که می تواند هر بیننده ای با هر سلیقه ای را مجذوب خود سازد.

روستای زیارت

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان گلستان/ناهارخوران، جاده هزار پیچ، روستای زیارت، جزیره آشوراده

بعد از گذر از بلوار ناهارخوران و عبور از رستوران و کافه های اطراف جاده، روستای زیبایی که بر روی شیب کوه قرار دارد نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. روستایی با قدمت طولانی که از گذشته های دور به دلیل سفر بودائیان با پای پیاده به این منطقه برای زیارت و عبادت، "زیارت" نام گرفته است. از جمله جاذبه های طبیعی این روستا آبشار ۱۵ متری زیارت است و برای رسیدن به آن باید از جاده ای خاکی و کم عرض عبور کنید. در یک کیلومتری آبشار، مسیر آنقدر ناهموار و نامناسب می شود که باید اتومبیل را پارک کنید و بقیه راه را پیاده تا آبشار طی کنید. با این حال، این سختی راه، ارزش رسیدن به یکی از زیباترین آبشارهای گرگان را دارد. علاوه بر جاذبه های طبیعی، مکان های زیارتی- تاریخی هم در این روستا به چشم می خورد؛ همچون بقعه امام زاده عبدالله در نزدیکی چشمه آبگرم، که اطراف آن را سنگ قبرهای قدیمی با قدمتی بیش از هزار سال فراگرفته است؛ و آرامگاه بابا قنبر در جنوب شرقی روستا با بلوطی در بالای قبر به قدمت هزار سال.اگر هنگام نوروز به این منطقه زیبا مسافرت کنید می توانید در جشنواره فرهنگی روستای زیارت که در امام زاده عبدالله و با حضور جمعیت زیادی از اهالی و مسافران نوروزی برگزار می شود، شرکت کنید. جشنواره ای که با نمایش غذاهای سنتی و بازی های بومی و موسیقی محلی همراه است.

جزیره آشوراده

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان گلستان/ناهارخوران، جاده هزار پیچ، روستای زیارت، جزیره آشوراده

دیدن از جزیره تاریخی آشوراده که تنها جزیره ایرانی در دریای خرز می باشد خالی از لطف نیست. می توانید در یک تور چند ساعته با قایق های موتوری خود را از بندر ترکمن به این جزیره رسانده و غذا را نیز در رستوران جزیره نوش جان نمایید. این شبه جزیره در زمان صفوی به عنوان شکارگاه مورد استفاده قرار می گرفته است و بعد از آن در زمان دیگری از تاریخ، محل اشغال نیروهای روسی بوده است و هنوز آثاری همچون قلعه روس ها و خانه وزیر مختار روس، در این جزیره باقی مانده است. این جزیره زیستگاه مناسبی برای انواع جانوارن است و همواره یکی از جزیره های دیدنی و توریست پذیر استان گلستان محسوب می شود و یکی از مناطق اصلی در تولید خاویار به شمار می رود. تماشای صید ماهیان خاویاری، اسکله، تاسیسات بندر ترکمن و سواحل جزیره آشوراده از جاذبه های این ناحیه بشمار می آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار