رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد:
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ در مسجدسلیمان، ماهشهر و خرمشهر، مدرسه استعدادهای درخشان (سمپاد) راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 04 March 2020

جمال حیدری با بیان اینکه امسال سه مدرسه سمپاد در استان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: تعداد کل مدارس استعدادهای درخشان استان پیش از این ۳۱ مرکز بوده و با راه‌اندازی این سه مدرسه، مجموعا ۳۴ مدرسه سمپاد در استان خوزستان وجود دارد. ظرفیت پذیرش این مدارس برای پایه دهم، هزار و ۲۴۱ دانش‌آموز و ظرفیت پذیرش پایه هفتم، ۹۸۳ دانش‌آموز است.

وی افزود: سال گذشته مدارس دخترانه دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان در ایذه، مسجدسلیمان و ماهشهر راه‌اندازی شدند. برای سال ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ در مسجدسلیمان و ماهشهر مدرسه دوره دوم متوسطه دخترانه استعدادهای درخشان و برای اولین بار مدرسه دوره اول متوسطه دخترانه استعدادهای درخشان در خرمشهر راه‌اندازی می‌شوند. پیش از این در ماهشهر و مسجدسلیمان مدرسه سمپاد وجود نداشت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هم اکنون در ۱۳ منطقه آموزشی از ۴۰ منطقه، مدارس استعدادهای درخشان وجود دارد و ۲۷ منطقه دیگر فاقد مدارس استعدادهای درخشان هستند. نبود مدارس سمپاد در این مناطق به دلیل جمعیت دانش‌آموزی است؛ چرا که یکی از شروط راه‌اندازی مدرسه سمپاد، وجود جمعیت بالای هزار و ۵۰۰ دانش‌آموزی در پایه ششم و نهم است. امیدوارم با پیگیری و تلاش بتوانیم برای مناطق فاقد مدرسه سمپاد، مدرسه راه‌اندازی کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مدارس سمپاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار