دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برپایی نمایشگاه‌های "مدرسه انقلاب در چهار هزار مدرسه کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 03 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین تاریخی گفت: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حدود چهار هزار مدرسه مقطع متوسطه دوم در بیش از 320 شهرستان کشور برپا شده است.

به گزارش ایسنا، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه امسال هشتمین سال برگزاری نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب است، اضافه کرد: این نمایشگاه ها به دنبال خلا موجود در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با انقلاب اسلامی، اهداف و دستاوردهای آن در مدارس برپا می‌شود و می‌کوشد تا با روشنگری در مورد انقلاب و رفع شبهات دانش‌آموزان، اجازه ندهد دشمنان این مرز و بوم نسل جوان را دچار شبهات اساسی در مورد انقلاب و اهداف و آرمان ‌های آن کنند.

تاریخی ادامه داد: مزیت نمایشگاه های مدرسه انقلاب این است که با تلاش در جهت عرضه محتوا باعث ایجاد تعلق خاطر دانش‌آموزان نسبت به انقلاب می‌شوند.

وی رویکرد امسال نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را خوانش بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه ها امسال برای ورود به تمدن نوین اسلامی پا در عرصه گفتمان‌سازی گذاشته‌اند که این موضوع نمایشگاه ها را از سال های گذشته متمایز کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ادامه اشاره به انتخاب استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه کشوری نمایشگاه های مدرسه انقلاب، گفت: این دبیرخانه با مسئولیت حمایت و پشتیبانی از نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از دو ماه پیش کار خود را آغاز کرده و می کوشد تا در جهت کیفی سازی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب گام بردارد.

تاریخی همچنین با بیان اینکه در دهه فجر ایستگاه‌های تریبون آزاد در مدارس کشور برپا می‌شود، گفت: در این ایستگاه‌ها دانش‌آموزان به پرسش و پاسخ حول مسائل سیاسی و رفع شبهات خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه "هم‌کلاسی آسمانی" در مدارس با رویکرد سرنوشت پژوهی، گفت: در کشور 36 هزار شهید دانش‌آموز داریم که 16 هزار نفر آنها اعضای انجمن های اسلامی بوده‌اند که با برگزاری این ویژه برنامه دانش‌آموزان با شهدای دانش آموز آشنا می‌شوند.

تاریخی ادامه داد: ویژه برنامه‌های دیگری همچون پویش سراسری کتاب با معرفی پنج کتاب در حوزه دفاع مقدس، جشنواره "رسانش ما"، لشگر فرشتگان- ویژه دانش آموزان دختر و با رویکرد آشنایی با زنان مجاهد و همسران شهدا- و... در سطح مدارس برگزار می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در 14 هزار مدرسه متوسطه اول و دوم سراسر کشور دفاتر انجمن اسلامی دایر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار