کیخسرو شهریاری
کد خبر: ۸۱۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ 29 January 2020

در جهانی که استعمار نوین آمریکا با اندیشه ناپاک لیبرالیسم می‌کوشد آنرا گردابی آلوده و گندیده بسازد ، ایران پاک ما همان توده طلای درخشان و گزند ناپذیری که بوده هست ، و در آینده هم خواهد بود و امّا راز این درخشندگی و آسیب ناپذیری ایران ما در چیست ؟
که در پاسخ باید گفت مردمان این سرزمین از نخستین روزی را که در اینجا به زندگی پرداخته اند همیشه نام خدا را بر لب و مِهر او را در دل پرورانیده‌اند. بگفته شاعر عارف فخرالدین عراقی: نخستین باده کاندر جام کردند / بدست ساقی گلفام کردند
و اکنون هم می‌بینیم که مردمان میهنمان همگی خداپرست و خداشناس هستند و دل به مِهر اسلام که آخرین و کاملترین دین خداوند است دارند و فرمانهای الهی را که در قرآن کریم آمده است به جان و دل خریدارند و این خداشناسی ایرانیان سرتاسر تاریخ برای همگان رهنمودهای بوده که در جهان شگفتیهای ماندگار و جاویدان آفریده است که یکی از نمونه‌های بسیار کهن آن سرگذشت آرش کمانگیر است: هنگامی که تورانیان در جنگ با ایرانیان پیروز شدند و بخش بزرگی از خاک ایران را گرفتند برای خواری دادن و سرکوفت ایرانیان به آنان گفتند یک تن باید تبری با کمان بیفکند که هر جا بزمین افتاد مرز ما با شما باشد. از میان کمانداران ایرانی دلاوری بنام آرش پای پیش نهاد و پذیرفت و روزی دیگر بامداد بر بلندی کوه البرز رفت و در آنجا دست‌ها بسوی آسمان برد و از خداوند خواست تا جان و تن هستی‌اش را به تبری که از کمان رها می‌کند ببخشد و سپس آنچه در توان داشت زه تیر را کشید و رها کرد. سوارانی که پرواز تیر آرش را دنبال می‌کردند آنرا فرو رفته در درخت گردویی یافتند که مرز پیش از جنگ بود. و آنانی که به جستجوی آرش کمانگیر پرداختند تنها تیر و کمانش بر جای مانده بود و تاریخ ما از اینگونه دلاوران فراوان دیده که نام آنان در تاریخها و شاهنامه آورده شده و امّا در چهل سال گذشته ایران دلاوران بسیاری داشته که نامورترین آنان «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» است که جا دارد او را قهرمان قهرمانان نامید.
یکی از ویژگی‌های سپهبد شهید این است که دو سّوم از زندگی را در میدان جنگ گذرانید که در سراسر تاریخ جهان چنین ویژگی را هیچ یک از سرداران بزرگ نداشته‌اند. زیرا در جنگ جهانی دوم که پیرامون پنج سال به‌درازا کشید ، مارشال ژوکوف قهرمان ملّی روسیه نزدیک به همین پنج سال در میدان جنگ بود و مارشال رُمل از آلمان و مارشال دوگُل از فرانسه و مارشال مونتگمری از انگلیس و ژنرال ایزنهاور از آمریکا نیز همین پیشینه پنج ساله در میدان را دارند که در برابر چهل سال در جبهه و جنگ بودن سپهبد شهید کم و اندک است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار