رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم با تولید 307 هزار تن محصولات دامی در دو سال دولت تدبیر و امید، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.
کد خبر: ۸۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 22 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی اظهار کرد: در حال حاضر 5.8 درصد گوشت قرمز، 2 درصد گوشت مرغ، 1.8 درصد شیر خام و هفت درصد تخم مرغ کشور در استان قم تولید می‌شود که 49 درصد کل تولیدات دامی، مازاد بر مصرف استان است.

وی افزود: شش مجتمع دامپروری اعم از پرواری و شیری با یک هزار و 900 واحد قابل استقرار در قم وجود دارد و این مجتمع ظرفیت استقرار 348 واحد دیگر را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود از اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور خبر داد و گفت: طی این مدت طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در 325 واحد تولیدی به مرحله اجرا درآمده که منجر به کاهش 30 درصدی مصرف انرژی شده است.

طلایی اضافه کرد: ساماندهی دام روستایی در 2 هزار و 300 واحد دامی اجرا شده و این اقدام منجر به فعال شدن 10 درصد واحدهای موجود شده است.

وی در ادامه سخنان خود از نظارت بر تولید و توزیع 174 هزار تن کنسانتره خبر داد و بیان کرد: در راستای اصلاح‌نژاد دام سنگین استان در قالب ثبت مشخصات، 22 هزار و 300 راس ثبت مشخصات شده و 16 هزار و 800 مورد رکوردگیری شیر انجام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار