کد خبر: ۸۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 22 August 2015
 انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت تاسیس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بیانیه ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه که برای تابناک ارسال شده به شرح زیر است؛

به نام خدا
 تاسیس و آغاز فعالیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی را، پس از دوره رکودی که بر فعالیت های سیاسی احزاب اصلاح طلب حاکم شده بود به اصلاح طلبان و  همه دلسوزان کشور تبریک می گوییم و انتخاب همکاران دانشگاهی عزیز آقایان دکتر محمد کیانوش راد و دکتر ولی الله شجاع پوریان و نیز هم استانی های عزیز مهندس سید شمس الدین وهابی و سرکار خانم زهره آقاجری را به عنوان شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، تبریک می گوییم.

در فضای پس از دوره رکود سیاسی، امید است که حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با همکاری دیگر احزاب و تشکل های اصلاح طلب، با تکیه بر تجربه گرانسنگ سیاسی که در تاریخ ایران معاصر از جنبش مشروطیت تا نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی و خصوصا تجربه  اصلاحات از دوم خرداد ۷۶، نهفته است و برای اعتلا، رشد و توسعه همه جانبه جامعه بزرگ ایران بتوانند گسترش فضای مشارکت پذیری، نقد منصفانه، استفاده از عقلانیت جمعی، تعمیق ارزش های جامعه مدنی و احترام به حقوق ملت فارغ از هر وابستگی قومی، نژادی و مذهبی، امکان مواجهه نقادانه درون جریانی، گسترش فعالیت نهادهای مدنی، نظارت بر تمامی ارکان دولت و حکومت و نیز برنامه ریزی کلان برای توسعه همه جانبه جامعه ایران در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، علمی و آموزشی را مد نظر قرار دهند.

بدیهی است که برای رسیدن به اهداف والا، لازم است که فراتر از اهداف کوتاه مدت سیاسی (که آن هم بسیار مهم است) آموزش و تربیت نیروی انسانی لازم و سازماندهی نیروهای تشکیلاتی معتقد و دلسوز برای کشور، برنامه ریز، کارشناس و تحلیل گر، مد نظر آن حزب و سایر احزاب اصلاح طلب قرار گیرد.

از دولت تدبیر و امید نیز انتظار می رود که در راستای تحقق وعده انتخاباتی برای گسترش آزادی های مدنی، تمهیدات لازم برای تحقق شرایط مطلوب تر برای فعالیت همه تشکل های سیاسی و اجتماعی کشور را فراهم آورد. 

امید است که با تلاش و همکاری همه دلسوزان کشور و همه  احزاب و تشکل های اصلاح طلب، در آینده نزدیک، شاهد گشایش بیشتر فضای سیاسی و اجتماعی به جامانده از دوران قبل باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار