معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علمی پژوهشی در استان هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در راستای کیفی‌سازی تولیدات داخلی، ظرفیت علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی پشتوانه محکمی برای صنایع بزرگ در استان هرمزگان است.
کد خبر: ۸۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 22 August 2015
به گزارش تابناک، علی اصغر توفیق در نشست خود با دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و هیات رئیسه واحد بندرعباس گفت: دانشگاه و صنعت دو بازوی توانمند و موتور محرکه کشور است که با تبادل نظر و تعامل دوجانبه می تواند تحول عظیمی در اقتصاد کشور ایجاد کند.
 
وی استان هرمزگان را سرشار از منابع و ذخایر غنی دانست و اظهار کرد: این منطقه با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مهم و حساس و وجود صنایع بزرگ می‌تواند با حمایت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و تقویت مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان گام بلندی در زمینه بهبود اقتصادی کشور بردارد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت کشور باید بر پایه علم قرار گیرد، گفت: استادان صاحب اندیشه و نظر باید با ارایه نکته نظرهای ارزنده خود و فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین طرح‌های پژوهشی، اساس اقتصاد را بر پایه علم استوار کنند و با تقویت و عرضه تولیدات داخلی شایستگی خود را به اثبات رسانند.
 
این مسئول زیرساخت‌های این واحد دانشگاهی در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی را رضایت بخش دانست و تصریح کرد: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاه‌های موجود این دانشگاه قابلیت راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع را دارد و می‌تواند با فعالیت در این زمینه پشتوانه خوبی برای صنعت استان باشد.
باقری: تمامی رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان در راستای تامین نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان دایر شده و از این پس هم این راه را دنبال خواهد کرد
 
 
 
در ادامه این نشست دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت باید در حد مطلوب باشد، گفت: تاکنون فعالیت‌های زیادی در دانشگاه و صنایع صورت گرفته، اما دامنه این فعالیت‌ها مطلوب این دو حوزه نیست و باید با تعامل سازنده و برآورده کردن نیازهای طرفین، چرخه تولیدات داخلی را به گردش در بیاورند.
 
مهدی باقری رسالت دانشگاه را تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه یاد کرد و گفت: تمامی رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان در راستای تامین نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان دایر شده و از این پس هم این راه را دنبال خواهد کرد.
 
رئیس واحد بندرعباس با اعلام اینکه این دانشگاه در استان با 18 واحد و مرکز و بالغ بر 43000 دانشجو در مقاطع مختلف با حضور استادان مجرب و متخصص بیشترین بار علمی استان را برعهده دارد، گفت: این ظرفیت بالای نیروی انسانی می‌تواند کمک شایانی در راستای رفع مشکلات و موانع پیش روی صنایع انجام دهد و بخشی از نیاز های آن را برآورده کنند.
 
این مسئول تجهیز آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و همچنین راه‌اندازی مراکز رشد و فناور در این واحد با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی خواند و گفت: کیفی سازی و حرکت در مسیر تقویت حوزه پژوهش از برنامه های اصلی و در اولویت این دانشگاه است و تلاش بر این است تا بتوانیم با گسترش دامنه فعالیت‌های خود جامعه رادر مسیر پیشرفت قرار دهیم.
 
به گزارش آنا، در ماه جاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید و قرار است در کشور عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
بسمه الله الرحمن الرحیم : باسلام به انسانهایی که دارای اطلاعات فنی وداری هوش واین را میدانید که کشور آلمان با ایران انواع قراردادهای زیادی صنعتی بسته شده است وانتقال تکنولوژی هم از این موضوع است .چون آمریکا نمی تواند مستقیمآ جلوی آلمانهارا بگیرد از این طریق دارد آبروی کمپانی بزرگ آلمانی را میبرد وهمچنین افرادی که در خودکمپانی کار میکنند بیشتر آنها یهودی هستند .. لازم بدانید چند سال از استفاده کردن این ماشینها میگذرد درجواب بگویم مرگ بر آمریکا جهان خوار که از هرطریقی میخواهد ایران به تکنولوژی روز دیزلی برخوردار نشود تا نتواند موتور دیزلی بسازد ونتواند مکوتورهای کامیونهای / اتوبوسها و /قطارها و/ کشتی های بزرک واز هم مهمتر وسایل حمل نقل ذیزلی نظامی با دست توانای ایرانی ساخته بهشود وهمه این دعوا سر ممنوع کردن صادرات تکنولوژ به ایران است آمریکا میآید بزرگتریک غول ماشین سازی جهان را میخواهد از پادر آید چون با ایران قرادادهای زیاد ماشین سازی وصنعتی به امضاء نرسانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار