دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان:
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: بدنبال بازگشایی زاینده رود در امسال  حدود ۳.۵ میلیون تن انواع محصولات در شرق و غرب اصفهان تولید شد که یا خوراک مردم  یا مصرف دام و یا کارخانجات شد.
کد خبر: ۸۰۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 21 December 2019

اسفندیار امینی در گفتگو با خبرنگار تابناک در اصفهان اظهار داشت: با بازگشایی زاینده رود در اصفهان و افزایش سطح زیر کشت کشاورزی در اصفهان مردم صیفی و سبزی و میوه و گوشت و ... را ارزانتر و سالم تر استفاده کردندمردم از چشم اندازهای زیبای بیشتری اطراف رودخانه و  و فضای سبز در داخل و خارج شهر برخوردار بودند.

وی بیان داشت: همچنین مردم هوای سالم تری تنفس کردند و گرد و غبار آلوده و بیماری زای کمتری از تالاب گاوخونی و اراضی کشاورزی، وارد شهر شد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان با اظهار اینکه آب سالم و کافی برای شرب و مصارف شهری و کارخانجات و ساختمان سازی و دامداریها و گل خانه ها و ادارات و فضای سبز در دسترس بود و تمام این امور به برکت بازگشایی زاینده رود در تمامی فصول بود و گفت: در پی بازگشایی زاینده رود و رونق کشاورزی در شرق و غرب اصفهان شاهد ازدواج ها بیشتر و طلاق ها کمتر،منازعات خانوادگی زیادی به آشتی ختم شد،کار بیشتر بود و بیکاری کمتر، دعوا و سرقت و بزهکاری قاچاق و اعتیاد و نا امنی فروش ارزان زمین و خانه و لوازم کار و اعتیاد و مهاجرت و تشکیل پرونده قضائی و فرونشست زمین و آلودگی و ... کمتر بود و در عوض شادی و عروسی و خانه سازی و ماشین خریدن و توریست کاسبی شهری و روستائی و مسافرت و همه‌ی چیزهای خوب زیادتر بود.

امینی گفت:پس آیا بهتر نیست هدف و برنامه اصلی نمایندگان و مسئولین و مردم در جهت احیای دائمی زاینده رود باشد تا به همه اقشار اقتصادی و اجتماعی و محیط زیست خدمت بشود.

وی گفت: در همین راستا صنف کشاورزی اصفهان در نظر دارد با مشورت اندیشمندان و بزرگان اقشار مختلف و معتمدین و دلسوزان و اصفهان دوستان، نسبت به همگرائی انتخابات برای تعیین نمایندگانی که شرائط فوق را داشته باشند،تلاش نماید و در این راستا نشست هایی را با تشکل های فعال مردمی و صنفی و زیست محیطی و شوراها و اتحادیه ها و دانشگاهیان و ....  و خود نمایندگان و نامزدها برگزار خواهد نمود تا انشاءالله فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و حب و بغض های غیر متعارف، بهترین انتخاب را که بیشترین فایده را برای آب و زاینده رود و محیط زیست و اشتغال و حل سایر مسائل و مشکلات مردم را به همراه داشته باشد، رقم بزنیم.

وی از  تهیه منشور تعهدآوری خبر داد و گفت: در پی تهیه این منشور بدنبال این هستیم که باید کشاورزان چکار کنند که نمایندگان مجلس برای منافع استان، منسجم و متحد باشند، به نسبت درصد رای که از ما میگیرند،وقتشان را برای ما بگذارند،  به مسائل محیط زیست و آب و کشاورزی تالاب گاوخونی و مسائل اصلی روزمره مردم،آشناتر و متعهدتر باشند و در مقابل تهدیدها و تطمیع های احتمالی از تعهدات خود برای منافع مردم،عقب نشینی نکنند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: باید نمایندگانی انتخاب شوند که پیگیری های عمومی و زیربنایی را به پیگیریهای فردی اولویت دهند و همگی آنها بصورت متحد وقت خود را برای اجرا کردن برنامه های اساسی استان و شهرستان ها قرار دهند که منافع آن برای مردم زیادتر و پایدارتر از پیگیری های امورات فردی باشد.

وی ادامه داد: در این منشور آمده است که چکار باید کرد که پس از انتخاب، نمایندگان منتخب خود را اولا نظارت کنیم که از تعهداتی که به مردم دادند، عدول نکنند و ثانیا حمایت کنیم تا بتوانند قول هایی که به مردم دادند را عملیاتی کنند؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار