همایش یک‌روزه طلایه‌داران معروف استان مازندران در نکا برگزار و در آن بر به‌کارگیری آحاد مردم در امر به معروف و نهی از منکر و اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در حدود قانون تعیین شده تاکید شد.
کد خبر: ۸۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 21 August 2015
به گزارش تابناک نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، مشارکت مردمی در توسعه و ترویج امر به معروف یعنی همه مومنان در هر نقطه و سرزمینی موظف به هدایت جامعه به‌سمت نیکی و کارهای خوب هستند و نهی از منکر یعنی همه را از پستی و بدی دور بدارند.
همایش یک‌روزه طلایه‌داران معروف استان مازندران نیز امروز پنج‌شنبه در شرکت حلاوت نکا با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی با رویکرد نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در شرکت تولیدی غذایی حلاوت نکا برگزار شد تا با استفاده از بیانات و سخنرانی‌های سخنرانان کشوری، استانی و شهرستانی در این همایش و ارائه دیدگاه‌ها و نظرات، جمع‌بندی مناسبی در زمینه چگونگی ارائه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود.
امام جمعه نکا در این همایش، به‌عنوان یکی از سخنرانان، نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر را از دستورات موکد دین اسلام عنوان کرد که باید در جامعه همه‌گیر شود و همگان به این فریضه مهم مبادرت ورزند و دغدغه این مهم را داشته باشند.
حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی با اعلام اینکه اتحاد، وحدت، همدلی و همزبانی مهم‌ترین عامل در نهادینه کردن این فریضه مهم دینی در جامعه است، همگان را به این مهم دعوت کرد و با گوش‌زد کردن خطرات احتمالی دشمن در نادیده گرفتن ارزش‌ها، خواستار توجه به این فریضه مهم در جامعه شد.
وی با بیان اینکه دشمن اکنون از هر فرصتی برای کم‌رنگ کردن ارزش‌ها و آرمان‌های این انقلاب، نظام و دین وارد معرکه شده است، خواهان توجه بیشتر مردم و مسئولان به امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم رهبری شد.
امام جمعه نکا با اعلام اینکه امر به معروف سلاح و صلاح جامعه است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مقدس بوده که امت اسلام برای رسیدن به سعادت باید به‌عنوان یک تکلیف شرعی و دینی به آن عمل کنند و با اتحاد و همدلی در راه مقابله با منکر و پستی‌ها گام بردارند.
نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر، نقش اساسی و مهم است
معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این همایش گفت: نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر، نقش اساسی و مهم است و باید با استفاده از توان مردمی برای ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر تلاش شود.
سیدمهدی امینی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در واقع در پی احیای این فریضه مهم در کل جامعه است و اصول محوری آن نیز پیش‌گیری از وقوع منکر، اصلاح و تربیت جامعه را در راستای منویات رهبری، افزایش مشارکت مردمی، التزام به ولایت‌فقیه، آداب و سنن و احکام اسلامی، حفظ حریم خصوصی مردم و ... است.
وی با اشاره‌ای به تهدیدهای مختلف دشمنان در عرصه‌های فرهنگی اظهار کرد: دشمن با انواع روش‌های نرم‌افزاری، مردم ایران اسلامی را مورد هجمه قرار داده است و در چنین شرایطی باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تاکید شود.
معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مصمم است در راستای عملی شدن بیانات مقام معظم رهبری با ابلاغ طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر ترتیبی اتخاذ کند تا آحاد مردم در نهادینه کردن این فریضه وارد عمل شوند.
امینی گفت: اطلاع‌رسانی، شناسایی، جذب، گزینش، سازماندهی و آموزش داوطلبان در قالب گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر عمومی و تخصصی به تفکیک خواهران و برادران از جمله برنامه‌های در دست اقدام ما در این زمینه است.
وی افزود: تحقق اصل هشتم قانون اساسی، اجرایی شدن فرایض دینی و عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد فرایند منطقی در راستای انسجام داوطلبان تذکر لسانی مردمی، تشکیل گروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر به‌صورت عمومی و تخصصی در تمامی اقشار جامعه از اهداف طرح طلایه‌داران است.
امینی ادامه داد: انتظار داریم به حول و قوه الهی از طریق گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر با ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به گسترش معروف، زمینه گناه و منکر از میان امت اسلامی برچیده شود.

مسئولان در قبال عملکردهای مختلف خود باید پاسخگو باشند
عضو شورای شهر نکا نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که مسئولان بدون واسطه یا با واسطه با رأی مردم انتخاب می‌شوند، افزود: مردم در انتخاب مسئولان سهیم و تاثیرگذار هستند و مسئولان نیز باید در قبال عملکردهای مختلف خود پاسخگو باشند.
موسی قاسمی‌طوسی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کنار نیروهای مردمی در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از مسائل مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد و همگان به این امر اهتمام ورزند تا شاهد ترویج این فریضه مهم در جامعه و کاهش ناهنجاری‌های مختلف باشیم.
در این همایش همچنین با تاکید بر اینکه در برخی از جشن‌‌‌‌ها و مراسم‌های برگزار شده توسط برخی از شهرداری‌های استان مازندران، مسائل ابتدایی امر به معروف و نهی از منکر رعایت نشده و هرج و مرج در شهر اتفاق می‌افتد، بر نظارت دقیق بر عملکرد فرهنگی شهرداری‌ها تاکید شد تا شان جامعه اسلامی رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار