کد خبر: ۷۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 19 August 2015

رشت - ایرنا - اولین کانون حمایت از فرزندان سندروم داون عصر روز چهارشنبه در رشت افتتاح و رسما فعالیت خود را آغاز کرد.




مدیرعامل کانون حمایت از فرزندان سندروم داون استان گیلان گفت : این کانون با مجوز رسمی از بهزیستی گیلان با شعار فرزند توانمند ، خانواده پویا و جامعه پویا از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است.
مرتضی پیله ور جاوید عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان این که خلاء فعالیت کانونی برای حمایت از فرزندان سندروم داون در گیلان احساس می شد ، افزود : به همین دلیل با همکاری جمعی از خانواده های دارای فرزند سندروم داون و اساتید دانشگاه گیلان تصمیم به راه اندازی این کانون در استان گرفتیم.
وی اظهار داشت : آموزش کودکان سندروم داون در سه محور توانمندی فرد ، تلاش و پشتکار خانواده و حمایت جامعه موجب موفقیت این فرزندان می شود.
وی هدف کانون یاد شده را حمایت از فرزندان سندروم داون از لحظه تولد در بیمارستان تا هر سنی عنوان و خاطر نشان کرد : در این کانون 10 نوع کلاس از جمله گفتار درمانی ، بازی های گروهی ، توانبخشی ، حرکتی ، کلاس های شنا ، ژیمناستیک ، موسیقی ، تئاتر و .... دایر است.
وی با اشاره به اجتناب برخی از خانواده ها برای آوردن فرزندان سندروم داون در جامعه اظهار کرد : باورهای غلط برخی از افراد موجب این اقدام خانواده ها می شود که در این رابطه رسانه ها در فرهنگ سازی نقش مهمی دارند.
اولین کانون حمایت از فرزندان سندروم داون در رشت ، فلکه نیروی دریایی ، خیابان پاسداران ، جنب مرکز مدیریت دولتی و کوچه خبرنگار افتتاح شده است.
به طور معمول ، هر کودک در زمان لقاح اطلاعات ژنتیکی خود را به وسیله 46 کروموزوم از والدین خود به ارث می برد ، اما در اکثر موارد بروز سندرم داون ، کودک یک کروموزوم اضافه دریافت می کند و به جای 46 ، 47 کروموزوم به او منتقل می شود ، این ماده اضافه ژنتیکی موجب تاخیر در رشد جسمانی و عقلانی کودک می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار