مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به دستور سازمان محیط زیست کشور مبنی بر ایجاد فضای سبز در ۱۰ درصد از مساحت شهرک‌های صنعتی کشور گفت: مقرر شده در خوزستان ۱۵ درصد از عرصه واحدهای صنعتی به فضای سبز اختصاص داده شود. و این فضا توسط صاحبان واحدهای صنعتی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 13 November 2019

اخلاق محمدیان با اشاره به ایجاد ۲۳۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: گسترش فضای سبز واحدهای صنعتی به‌ منظور کاهش آلودگی‌ ناشی از فعالیت‌های صنعتی انجام می‌شود و تاکنون ۲۵۴ هزار اصله نهال در شهرک‌های صنعتی خوزستان کاشته شده است.

وی با بیان اینکه فضای سبز توسط صاحبان صنایع ایجاد می‌شود گفت: گونه‌های درختی و درختچه‌هایی که انتخاب شده بیشتر مناسب کاشت در فضای سبز مناطق گرمسیری و ساحلی است و هزینه نگهداری از آنها نیز پایین است.

محمدیان افزود: با توجه به اینکه خوزستان یکی از استان‌های صنعتی کشور است توسعه فضای سبز در واحدهای صنعتی این استان در افزایش سرانه فضای سبز و سلامت مردم این استان بسیار تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد:توسعه فضای سبز در عرصه تمامی واحدهای صنعتی خوزستان ضروری است و گسترش این فضای ، برای صاحبان صنایع باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا به کاهش آلایندگی در خوزستان بیشتر کمک شود.  

در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار