مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از برگزاری برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» در مراکز کانون استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 12 November 2019

وحید کیانی با بیان این‌که برنامه‌های هفته کتاب از ۲۳ آبان ماه در ۵۴ مرکز ثابت و شش مرکز سیار کانون در شهرها و روستاهای مختلف استان آغاز خواهد شد، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام از سوی کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی تدارک دیده شده است و اجرا خواهد شد.

وی پیرامون برخی از برنامه‌های کانون در این هفته توضیح داد: تقدیر از اعضای فعال کتاب‌خوان کانون، جشن کتاب در مناطق کم برخوردار و روستاها، زنگ کتاب‌خوانی در مرکز کانون و مدارس، کارگاه کتاب سازی، ایستگاه ادبی دل نوشته‌ها، مسابقه کتاب‌خوانی، کارگاه نقاشی، بلند خوانی کتاب، ایستگاه خوشنویسی، نمایشگاه کتاب، مسابقه نمایش‌نامه خوانی، اجرای بازی معرفی کتاب و کارگاه ساخت صورتک‌های نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، از جمله برنامه‌های کانون در هفته کتاب است.

کیانی یکی دیگر از برنامه‌های مراکز کانون را معرفی نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان به کودکان و نوجوانان برشمرد و اضافه کرد: در مراکز کانون نشست با نویسندگان استانی، رونمایی از کتاب‌های جدید، برگزاری انجمن‌های ادبی و نمایش فیلم‌های ساخته شده بر اساس کتاب‌های کودک و نوجوان (یک فیلم، یک کتاب) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، وی در ادامه به برگزاری ویژه‌برنامه تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده در مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی کشوری و استانی در تاریخ ۲۶ آبان ماه اشاره کرد و افزود: در این ویژه‌برنامه همچنین از کارشناسان و مربیانِ نویسنده کانون استان خوزستان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزاری کارگاه نقد و بررسی کتاب، کارگاه روش‌های صحیح مطالعه برای اعضا، کارگاه آموزشی چگونه فرزندان‌مان را به کتاب‌خوانی تشویق کنیم ویژه‌ی مربیان و مادران را دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد و گفت: برنامه‌های کانون در شهرهای مختلف استان با همکاری فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به‌ویژه برنامه‌های مراکز سیار کانون اشاره کرد و یادآور شد: شش کتابخانه سیار کانون در استان خوزستان در ایام هفته کتاب در قالب طرح امداد فرهنگی به روستاها و مناطق کم برخوردار شهرها سفر خواهند کرد و ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کتاب به دانش آموزان روستایی کتاب و سرگرمی‌های سازنده اهدا می‌کنند.

«کتاب و پایتخت کتاب ایران»، «کتابخانه، کانون فرهنگی محله»، «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار»، «وقف کتاب، ترویج کتاب‌خوانی»، «مدرسه کتاب محور»، «دانش‌آموز کتاب‌خوان»، «کودک، کتاب، آینده»، «کتاب مبنای تمدن»، «کتاب، رسانه و فضای مجازی» و «کتاب‌فروشی، پاتوق فرهنگی» عناوین روزهای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است که از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار