معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت رفع مشکل آبهای سطحی، گفت: امسال در بارندگی‌های با شدت کم و متوسط آبگرفتگی معابر نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۹۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 03 November 2019

به گزراش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خسرو عیساییان  با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در فصول سرد سال و احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان‌های سطح شهر، گفت: در همین راستا برخی اقدامات جهت دفع آبهای سطحی در سطح شهر از مدت‌ها پیش شروع شده است.

وی افزود: در شهر کرمانشاه دو رودخانه اصلی "قره‌‎سو" و "آبشوران" را داریم که عمده آب‌های سطحی شهر به درون آنها سرریز می‌شود و در همین راستا نیاز است این دو رودخانه جهت پیشگیری از وقوع سیل لایروبی شوند که انجام این کار برعهده شرکت آب منطقه‌ای است.

عیساییان تصریح کرد: علاوه بر این، بحث لایروبی جوی‌ها، نهرها و کانالهای داخل شهر جهت پیشگیری از آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر اهمیت دارد که لایروبی تمام آنها انجام شده است.

وی افزود: تمام مسیرهای جریان آب به سمت دو رودخانه قره سو و آبشوران هم بازگشایی شده تا درصورت بارندگی، آبهای سطحی به صورت روان به سمت این دو رودخانه جریان پیدا کنند.

عیساییان با اشاره به مشکلات بسیار آبهای سطحی در بلوار ظفر (انتهای شهرک مسکن)، گفت: در همین راستا کانال بزرگی برای هدایت آبهای این بلوار به سمت رودخانه قره سو در حال راه اندازی است.

وی افزود: با مجموع اقداماتی که صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال در بارندگی‌های با شدت کم و متوسط مشکلی نداشته باشیم.

عیساییان خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های شدید مانند ابتدای امسال که آب رودخانه قره سو هم در آستانه سرریز شدن قرار گرفت قاعدتا آبگرفتگی در معابر رخ می‌دهد، اما برای بارندگی کم و متوسط مشکلی نخواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار