در بازدید میدانی معاون اقتصادی استاندار مطرح شد
پس از نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار ، سه پروژه مهم اقتصادی استان در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و معاون اقتصادی استاندار مامور پیگیری و تسریع در روند اجرائی این پروژه ها شد.
کد خبر: ۷۹۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۷ 27 October 2019
عصر روز شنبه (4 آبان 98 ) معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه سرپرست سازمان صنعت و معدن و رئیس بانک توسعه و تعاون از پروژه آب معدنی ستنگان در شهرستان بویراحمد بازدید و از نزدیک پیشرفت آن را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حشمت الله صمیمی دوست در حاشیه این بازدید گفت : طرح آب معدنی ستنگان از جمله 3 طرح ویژه اقتصاد مقاومتی است که بنابر تاکید استاندار مبنی بر تعیین تکلیف و رفع موانع و مشکلات آن ها مورد بازدید قرار گرفت.
صمیمی افزود : این طرح آب معدنی یکی از طرح های آب معدنی ویژه با قابلیت های خوب و میزان اشتغالزایی مناسب است که با توجه به طولانی شدن زمان اخذ مجوز تا رسیدن به مراحل اجرایی ، سعی شد با همکاری بانک عامل ، جهت بهره برداری ، فعالیت تکمیل آن سرعت گیرد.
تعیین تکلیف سه پروژه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد / دانش بنیان های داخلی به جای شرکت های خارجی / خلع ید پیمانکار ضعیف در گچساران + تصاویر
 
وی گفت : این طرح سال 81 اخذ مجوز نمود اما به مدت 16 سال راکد ماند که با توجه به تاکید ویژه استاندار در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی 4 آبان ماه 98 و موظف نمودن حوزه معاونت اقتصادی جهت حمایت از این واحد و سایر واحد های مشابه ، سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک توسعه تعاون ، از این پروژه بازدید بعمل آمد.
 صمیمی افزود : به منظور تسریع در عملیات اجرایی ، تصمیم گیری عملیاتی در محل اجرای پروژه صورت گرفت و مقرر گردید تا پایان هفته جاری بانک عامل هزینه پیش پرداخت 50 درصد خط تولید که رقمی در حدود 20 میلیارد ریال است را به حساب شرکت سازنده واریز نماید.
معاون اقتصادی استاندار گفت : سرمایه گذار هم متعهد گردیده است نسبت به راه اندازی واحد تا دهه فجر امسال اقدام نماید.
صمیمی دوست در خصوص توان این واحد تولید آب معدنی هم گفت : این کارخانه  با ظرفیت تولید 24 هزار بطری آب معدنی در ساعت راه اندازی می شود که میزان کل سرمایه گذاری جهت تکمیل آن حدود 120 میلیارد ریال است و مبلغ 58 میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی در بانک توسعه تعاون برای این واحد تصویب گردید.
ورود واحدهای دانش بنیان به پروژه پتروشیمی گچساران
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، دومین پروژه مورد بررسی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومنی را پتروشیمی گچساران عنوان کرد و گفت : این پروژه با پیشرفت 61 درصدی از جمله پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی استان است که به دلیل نیاز به وارد کردن برخی قطعات از خارج و عدم همکاری طرف های خارجی ، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مقرر شد که این شرکت با واحد های دانش بنیان و سازندگان داخلی وارد مذاکره شود که خوشبختانه اکنون مشکل تامین قطعات حل شده است.
خلع ید پیمانکار ضعیف
صمیمی در ادامه گفت : با توجه به پیشرفت ضعیف این پروژه در سال جاری ، از سوی شرکت ، خاتمه پیمان با پیمانکار قبلی صادر گردید و انشاالله با برگزاری مناقصه جدید در نیمه اول آبان ماه و بخش دیگر در آذر ماه ، عملیات اجرایی پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی زمان نهایی بهره برداری این پروژه را پایان سال 99 اعلام کرد.
لوله بدون درز بهمئی پروژه مهم اقتصاد مقاومتی
صمیمی در ادامه گفت : پس از بازدید میدانی دو پروژه آب معدنی و پتروشیمی و کمک به تسریع در روند اجرائی این پروژه ها ، در روزهای آینده بازدید میدانی از پروژه لوله بدون درز در بهمئی انجام می شود که بتوانیم مطابق با نظر استاندار برای به سرانجام رسیدن این پروژه ها گام اساسی برداریم.
وی در پایان گفت : بیان این نکته لازم است که طبق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، حوزه معاونت اقتصادی استانداری باید در مدت 3 ماه به 3 ماه گزارشات بررسی این پروژه را به ستاد اعلام کند که خوشبختانه تاکنون و پس از گذشت تنها 1 هفته از مصوبه ستاد ، اکنون مشکلات دو پروژه حل و پروژه لوله بدون درز بهمئی هم به زودی مورد بازدید میدانی قرار خواهد گرفت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار