بانشی : احترام گذاشتن به انسان‌های سالمند احترام به خداست به این دلیل که سالمندان نیز مخلوق خدا هستند و از خدا نعمتی مانند طول عمر گرفته‌اند و عمر گرانقدرشان را برای فرزندان ، جامعه و … صرف کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 01 October 2019

 
 سرپرست مرکز بهداشت استان و مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی در امور بانوان از مرکز نگهداری سالمندان در یاسوج بازدیدی مشترک داشتند.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم، دکتر محمد مهدی بانشی، گفت؛ پیری دنیایی از تجربه است، موی سفید حکایت از زندگی و فراگیری بسیاری از مکتب زمانه دارد و درس این  مکتب بسیار گران و پر هزینه است، باید از تجربیات سالمندان بیاموزیم و در زندگی خود از آن‌ها بهره ببریم.

وی تصریح کرد،امام علی علیه السلام می‌فرمایند:  وقار پیری نزد من دوست داشتنی‌تر از نشاط جوانی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد؛ احترام گذاشتن به انسان‌های سالمند احترام به خداست به این دلیل که سالمندان نیز مخلوق خدا هستند و از خدا نعمتی مانند طول عمر گرفته‌اند و عمر گرانقدرشان را برای فرزندان ، جامعه و … صرف کرده‌اند.

بانشی خاطرنشان کرد؛ 9 مهر ماه فرصتی گرانبهاست تا در راستای گرامیداشت مقام والای مادران و پدرانی که فرشته های زمینی اند ادای دین کنیم و دستان پرمهرشان را به پاس قدردانی از زحمات ستودنی شان به عشق محبت همانند یک فرزند واقعی بفشاریم. 
احترام به سالمند احترام به خداوند است / سالم پیر شدن حق همه افراد بشر است

سالم پیر شدن حق همه افراد بشر است
 مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان،در امور بانوان در ادامه در گفتگو با واحد اطلاع رسانی معاونت بهداشتی عنوان، کرد؛ برخورداری از عمر طولانی یکی از آرزوهای دیرینه بشر بوده و تلاشهای پیگیری که برای زنده ماندن و مبارزه علیه مرگ و بیماری از راههای گوناگون در طی اعصار و قرون متمادی صورت گرفته بر کسی پوشیده نیست. سالم پیر شدن حق همه افراد بشر است و این امر به اهمیت پدیده سالمندی و بهداشت آنان می افزاید.

مهندس طیبه ایزدی ادامه داد؛ بهداشت سالمندان به مجموعه تدابیر فردی و اجتماعی که در جهت پیشگیری از بیماریها و بالا بردن سطح سلامت و کارآیی سالخوردگان انجام می شود گفته می شود.

وی افزود: انتظار ما از خانواده‌ها این است که هر وقت سالمندی را به این مرکز واگذار می‌کنند حداقل ماهی یکبار به آنها سر بزنند و یک تا دو روز آنان را به خانه ببرند تا سالمندان دچار بیماری‌های روحی و روانی نشوند. 
مشاور رئیس دانشگاه یادآور شد؛ سعی بر آن داریم که برای خدمات دهی مطلوب تر بهداشتی و با حمایت ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان نهایت همکاری لازم را بیشتر از گذشته بعمل بیاوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد؛ در حوزه بهداشت و درمان یکی از مهمترین شاخصه های تاثیرگذار بهداشت سلامت میانسالی و سالمندان است،  ما نسبت این سلامت این دسته از اقشار مهم جامعه بسیار حساس هستیم و این بازدید ها را بصورت روتین وار در برنامه ریزی کاری خودمان داریم و صرفا به مختص به یک روز خاص نمیدانم.
به گزارش وب دا: در این بازدید ضمن ادای احترام به مقام سالمندان، با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، معاون فنی مرکز بهداشت استان، و سایر همراهان معاونت بهداشتی دانشگاه، افشار مهر سرپرست سازمان بهزیستی استان و شهرستان، نماینده شهرداری یاسوج در آسایشگاه سالمندان یاسوج برگزار شد.

ارسال خبر/سید حسین رازیان

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار