اعمال محدودیت کشت کلزا برای کشاورزان فعال در زمین های کشاورزی اطراف شرکت شهید رجایی دزفول باعث گلایه مندی آنها شده است.
کد خبر: ۷۸۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 01 October 2019

تعدادی از کشاورزان بخش مرکزی دزفول حوالی روستای انقلاب هنگام مراجعه به مرکز خدمات کشاورزی صفی آباد با نامه ای مواجه شدند که براساس آن بدلیل کشت کلزای بذری در شرکت شهید رجایی و رعایت حریم ایزولاسیون آن، سایر کشاورزان اجازه کشت کلزای دانه روغنی را ندارند.

 کشاورزان منطقه این اقدام را اجحاف در حق خود دانسته و نسبت به این موضوع معترض هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیتی برای کشت کلزا در دزفول اعمال نشده است ولی براساس یک نکته فنی که در همه دنیا رعایت می شود از کشاورزان انتظار می رود همکاری لازم را در این خصوص صورت گیرد.

احمد زارعی با بیان اینکه بذر کلزای کشور در دزفول تولید می شود، افزود: دزفول قطب تولید کلزای بذری کشور با محوریت شرکت کشت و صنعت شهید رجایی است لذا با توجه به لزوم رعایت فاصله لازم بین کشت بذر کلزا و کلزای دانه ای و روغنی نباید در این محدوده کلزا کشت شود.

وی اظهار داشت: کشاورزان می توانند در اطراف زمین های شرکت شهید رجایی به کشت محصولی دیگر و در سایر نقاط اقدام به کشت کلزا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود: کشت کلزا اواخر مهرماه در دزفول انجام می شود و طبق برنامه ریزی ها پیش بینی می شود ۹ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا از هر هکتار مزرعه کلزای بذری در دزفول حدود یک تن بذر برداشت می شود. شرایط آب و هوایی و خاک دزفول امکان کشت و تولید بیش از ۱۰۰ نوع محصول را فراهم کرده است.

 دزفول به عنوان نخستین تولید کننده کلزای بذری، بیش از ۹۰ درصد بذر کلزای موردنیاز کشور را تولید می کند.

سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار