کد خبر: ۷۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 17 August 2015
به گزارش اهواز نوین به نقل از موج چهارم، روز گذشته ویلیان، جوان هلندی کاتولیک که رئیس یک شرکت هلندی در شهر بریدا است، با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین شفیعی به دین اسلام تشرف و نام رضا را برای خود انتخاب کرد. 

این جوان هلندی که پس از آشنایی با خانم فرنیا، از اهوازی های مقیم هلند با دین اسلام آشنا شده بود، پس از مطالعه، به اسلام تشرف کرد و برای انجام مراسم ازدواج اسلامی با خانم فرنیا، به دفترخانه ثبت ازدواج مراجعه کردند.


 خانم فرنیا درباره این جوان هلندی اظهار داشت: چندسال پیش از طریق دوستان با ایشان در هلند آشنا شدم و بعد از مدتی ایشان، از طریق مطالعه و صحبت های که با من داشتند، علاقمند به اسلام شدند و اکنون به اهواز آمدیم تا ایشان به طور رسمی مسلمان شوند.


وی درباه علت مسلمان شدن ویلیان گفت: در این مدت همواره با هم صحبت کردیم و در مورد اسلام و تشیع به سوال های ایشان پاسخ می دادم و همچنین چون شرط ازدواج من مسلمان شدن وی بود ایشان قبول کردند.


خانم فرنیا گفت: خداوند از طریق آشنایی با من و این عشق و علاقه، راهی قرار دادند که ویلیان با حقانیت اسلام آشنا شود و با کمال میل و علاقه و آگاهی مذهب تشیع را انتخاب کند.

 

وی افزود: با اینکه بیشتر مسلمان هلندی اهل تسنن هستند، ولی خود ویلیان با وجود اینکه یک کاتولیک متعصب بودند ولی به خاطر اطلاعاتی که کسب کرده بودند به تشیع جعفری روی آوردند.

 

حجت الاسلام والمسلیمن سید محسن شفیعی در این باره اظهار داشت: ویلیان، جوان هلندی که از طریق دوستان مسلمان هلندی خود با اسلام آشنا شده و با انتخاب آگاهانه خود به اسلام و مذهب تشیع روی آوردند، نشانه از گسترش اسلام در جهان است.


وی افزود: شاهد موجی از اسلام خواهی در جهان هستیم و همان طور که رهبری معظم انقلاب پیش بینی کرده بوند، این بیداری اسلامی قلب اروپا را فرا می گیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این موج اسلام خواهی هر چند آرام است ولی چون اسلام دین کامل و جامعی است و با فطرت انسان ها همخوانی کامل دارد، پیش می رود، هر چند که زمان می برد.


شفیعی خاطرنشان کرد: در مسئله شوروی هم دیدیم که خود گورپاچف پس از فروپاشی شوروی اعتراف کرد که اگر ۱۰ سال پیش به حرف امام خمینی (ره) گوش می دادم این فروپاشی رخ نمی داد.


وی بیان کرد: این گرایش به اسلام و بیداری اسلامی در صورتی است که دنیای غرب با رسانه های قدرتمند خود به دنبال ارائه قرائت های خشن و جاهلی از اسلام هستند.


حجت الاسلام شفیعی با گریزی به پیام امام خامنه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: این پیام از جایگاه یک مصلح جهانی، همه جوانان را به فراگیری و آشنایی با اسلام از طریق سرچشمه های واقعی اسلام یعنی قرآن فرا می خواند که این باعث خنثی شدن توطئه های غرب می شود.


وی درباره این جوان هلندی افزود: این جوان هلندی که اکنون نام مبارک رضا را برای خود انتخاب کردند، هر چند شهروند هلند هستند ولی اکنون برادر دینی ما  و جزء امت واحده اسلامی هستند و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم.


مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: از امروز به بعد، فصل نو و جدیدی در زندگی ایشان آغاز می شود و گرایش ایشان به تشیع جعفری، نشان از قلب روشن ایشان است.


در ادامه، حجت الاسلام شفیعی به بیان و توضییح اصول اسلامی مثل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت پرداخت و بحث ولایت اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع)، غیبت امام زمان(عج)، ولایت فقیه و جایگاه مراجع تقلید در عصر غیبت را نیز برای این جوان تبیین کرد.


در پایان، ویلیان طبق آیین رسمی انتقال یک غیر مسلمان به اسلام که همان ادای شهادتین، همراه با ادای شهادت ثالثه یعنی ولایت امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت (ع) است، به طور رسمی و شرعی مسلمان و شیعه اثنی عشری شد و نام رضا فرنیا را برای خود انتخاب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار