یک دستگاه کمپرسی حاوی ریشه شیرین بیان که به صورت غیرمجاز از عرصه‌های منابع طبیعی برداشت شده بود توسط نیرو‌های گشتی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان توقیف شد.
کد خبر: ۷۸۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 25 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علیرضا رحمتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: در راستای انجام ماموریت‌های نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در حوزه این شهرستان، محموله قاچاق ریشه شیرین بیان شناسایی و توقیف شد.

او در تشریح جزییات این عملیات، گفت: ماموران حفاظت منابع طبیعی سپیدان در حین گشت زنی در منطقه گردنه شول سنگر در محور شیراز به سپیدان به یک دستگاه کمپرسی مشکوک و پس از توقیف آن میزان سه هزار و ۷۵۰ کیلوگرم ریشه شیرین بیان از قاچاقچیان کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: خودرو توقیف شده جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل ومراتب جهت استعلام از صحت مدارک به مراجع قانونی گزارش شد.

رحمتی با تاکید بر عزم قاطع ماموران منابع طبیعی در برخورد با قاچاقچیان عرصه‌های جنگلی و مرتعی و سودجویان اراضی ملی بیان کرد: هر گونه برداشت و حمل محصولات فرعی جنگل و مرتع مستلزم کسب مجوز قانونی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بوده و در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان همچنین اظهار داشت: حفاطت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان در گرو عزم و بسیج همگانی و نیز همکاری و مشارکت سازمان ها، نهاد‌ها واقشار مختلف مردم است.

او از شهروندان خواست در صورت اطلاع از حمل هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی قاچاق و یا مشکوک مراتب را با تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴، یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار