معاون میراث فرهنگی ایلام:
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی ایلام از آموزش صنایع دستی به زندانیان فاقد مهارت در ایلام طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 25 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین محسنی اظهار داشت : براساس تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با امور زندان ها کلاس های آموزش عمومی در دورشته چرم دوزی وگیوه بافی با همکاری امور زندانها و صنایع دستی در سه بخش آقایان – بانوان و نوجوانان به صورت مجزا برگزار می شود.

وی بر لزوم و ضرورت آموزش زندانیان فاقد مهارت در راستای فراهم نمودن زمینه های اشتغال پایدار و جلوگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری و کمک به ایجاد اشتغال مولد تاکید کرد و افزود: آموزش صنایع دستی به خصوص صنایع بومی با تامین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر ایلام و دیگر شهرستاهای تابعه با حضور مربیان کاربلد صنایع دستی انجام می شود.

معاون صنایع دستی ایلام در ادامه کسب مهارت، ایجاد درآمد در زندان برای زندانی و خانواده آنها و برخورداری از حرفه صنعتگری پس از خروج از زندان را از جمله مزایای برگزاری این کارگاه ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر صدور کارت مهارت صنعتگری برای زندانیانی که دوره می بینند، اداره میراث فرهنگی باهمکاری اداره امور زندان ها درزمینه بازاریابی، تبلیغات و برپایی نمایشگاه عرضه و فروش محصولات این زندانیان نیز همکاری و مساعدت های لازم را به عمل خواهد آورد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار