معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تعمیر و مرمت مدارس مدارس آسیب‌دیده از سیل در خوزستان تا آخر شهریور به پایان می رسد .
کد خبر: ۷۸۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 19 September 2019

فاضل عبیات با بیان این که ۱۱۳ مدرسه در سیل اخیر در خوزستان آسیب دیدند، اظهار کرد : از این تعداد ۷۴ مدرسه به تعمیرات و مابقی به احداث مجدد نیاز داشتند.

وی با تاکید بر اینکه  مدارس ۶ کلاسه‌ احداثی باقی مانده نیز در آبان ماه آماده می‌شوند توضیح داد: تدبیری اندیشیده شده تا هیچ دانش‌آموزی در این مدت از تحصیل بازنماند و در نزدیک‌ترین مدارس تحصیل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۸۴ واحد مسکونی در سیل دچار خسارت شدند، گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر داشتند که اغلب تعمیر شده و مابقی نیز طی یک ماه آینده به پایان می‌رسد؛ منازلی که نیاز به احداث مجدد داشتند به علت گرمای شدید هوا با محدودیت‌هایی برای بازسازی مواجه بودند اما پیشرفت خوبی داشتند و طبق برنامه ریزی‌ها تا پایان سال به اتمام می‌رسند.

وی در خصوص زمین‌های کشاورزی سیل‌زده نیز عنوان کرد: از بین ۲۱۳ هزار هکتار زمین خسارت‌دیده، در ۱۵۰ هزار هکتار کشت تابستانه انجام شد که از این میان ۱۳۵ هزارهکتار کشت شلتوک بوده است.

عبیات با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد خسارات سه هزار و ۲۰۰ پرونده پرداخت شده، افزود: به علت اضافه شدن مرحله ارزیابی توسط پژوهشگاه فضایی، اول این هفته ۸ هزار پرونده تایید و به استان ارجاع شد که کار پرداخت ۵۰ درصد خسارات به آنها تا یک هفته آینده انجام می‌شود؛ همچنین ۹ هزار پرونده دیگر نیاز به اصلاحات جزیی داشتند که در مدت کوتاهی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین امسال در خوزستان حدود ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار