دومین همایش ایده شو با حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام و با اجرای شرکت هزاره سوم زاگرس در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 19 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ در ابتدای این همایش، دستیاری، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام به ایراد سخن پرداخت ، گفت: باید جوانان در عرصه های اقتصاد مقاومتی وعرصه های دانش و فناوری های نوین خود را تقویت کنند، زیرا عملکردهای ضعیف اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش خواهد کرد و این واقعیتی است که نمی توانیم آن را انکار کنیم.

این مسئول یادآور شد: در همایش اول ، 150 نفر بیشتر حضور نداشتند ولی در این برنامه در واقع از حضور این جمعیت انبوه غافلگیر شدیم و این که سیصد نفر از همایش دوم ایده شو استقبال کردند و مشتاقانه آمدند و ایده هایشان را ارائه دادند واقعا جای بسی خوشحالی است برای ما و این تکلیف ما را برای ادامه راه سنگین تر می کند و این نشان می دهد که شرکت هزاره سوم زاگرس با برنامه پیش می رود.

در ادامه، شیرخانی، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بحث کسب و کار امروز از پیچیدگی های خاص اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخوردار شده و این مسئله ای است که برای حل آن نیازمند راه حل های بسیار علمی و خردمندانه ای است.

ایشان یاد آور شد: تولیدات نظام آموزش و پرورش و نظام عالی ما منجر به اشتغال نمی شود و این نشان دهنده آن است که یا خوب مدیریت نشده یا این که برنامه ها، برنامه های غلطی هستند که در واقع هم اینگونه است. شیرخانی تصریح کرد: نظام آموزشی ما نظامی نیست که بتواند دانش و مهارت و نگرش جدید را در مخاطب ایجاد کند و مخاطب بتواند در فضای واقعی کسب و کار حضوری اثربخش داشته باشد.

شیرخانی در ادامه به فعالیت ها و تلاش های مثبت شرکت هزاره سوم اشاره کرد و گفت: در فضایی که دیگران سعی می کنند فقط مدرک بگیرند، بسیاری از این جوانان دنبال این هستند که یک کار نو انجام دهند و یک ایده نو بسازند مثل همین شرکت هزاره سوم زاگرس که عملکردش قابل تحسین است.

مهندس جمشیدزاده، مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام هم در ادامه این همایش اظهار داشت: ما باید این را بپذیریم که در شرایط کنونی بحث فرهنگ کار پررنگ تر است و فرهنگ پشت میز نشینی و کار اداری تمام شده و ناچاریم به سمت بخش خصوصی برویم و خوشبختانه افراد فعال همانند مدیریت شرکت هزاره سوم زاگرس را در این حوزه می بینیم که خوب کار می کنند که بتوانند هم برای خود یک شغل آبرومندانه به دست آورند و هم دست افراد دیگر را بگیرند.

ایشان افزود: ما روزانه و ماهیانه مشاغلمان تغییر می کنند و نیاز است با به روز بودن، افکارمان را به شغل تبدیل کنیم. این مسئول تصریح کرد: شرکت هزاره سوم زاگرس با طرح ایده های جدید و فعالیت هایی که در این راستا انجام می دهد توانسته به خوبی خود را در سطح کشور مطرح کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار