تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س):
تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) گنجینه ارزش های الهی است و سرزمین قم در پرتو حضور ایشان تالویی خاص پیدا می کند.
کد خبر: ۷۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 16 August 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جشن نخستین روز دهه کرامت که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) گنجینه ارزش های الهی است و سرزمین قم در پرتو حضور ایشان تلالویی خاص پیدا کرد.

وی افزود: ایشان در پرتو نور پدر و برادر مراتب عالی را طی کردند تا آنجا که گفته شد در میان فرزندان امام هفتم که همه آنها دارای عظمت بودند، پس از امام رضا(ع) کسی همسنگ حضرت فاطمه معصومه(س) نبود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) در زمان تولیت آیت الله مسعودی خمینی، مستندی را در باره ولادت و رحلت حضرت معصومه(س) تهیه و خدمت مرجع عظیم الشان آیت الله العظمی فاضل لنکرانی عرضه داشتند و ایشان هم در جواب نوشتند که بسم تعالی تخصیص دادن روزی از ایام سال به عنوان ولادت حضرت معصومه(س) و روز دیگری به عنوان وفات آن حضرت نیاز به مدرک و مستند ندارد بلکه امری واجب مخصوصا برای مردم شریف قم که به نعمت جوار آن حضرت متنعم هستند.

وی اظهارکرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رسم تجلیل از خاندان حضرت موسی بن جعفر(ع) جمهوری اسلامی ایران دهه اول ماه ذیقعده را به نام دهه کرامت نامگذاری کردند که اول این ماه میلاد حضرت معصومه(س)، ششم روز میلاد حضرت احمدبن موسی و روز دهم، روز میلاد امام رضا(ع) است که مراسم های بسیاری در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: افتتاح جشنواره بین المللی فاطمی و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در همین روز آغاز می شود؛ گروه ها و افراد بسیاری در برگزاری این مراسم ها مشارکت دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار