استاد حوزه علمیه احیای ولایت علوی را احیای تمام خوبی ها دانست و گفت: قیام عاشورا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته و نیت از امر به معروف احیای ولایت حضرت امیر (علیه السلام) بوده است.
کد خبر: ۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ 24 February 2015

به گزارش شبستان حجت الاسلام محمدحسن شفیعی شاهرودی، استاد حوزه علمیه امروز (5اسفند) در همایش «غدیر شناسی» که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری بنیاد غدیر استان فارس در تالار حافظ برگزار شد، این همایش را فرصت مغتنمی دانست و گفت: همایش غدیر در راستای احیای ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است، اضافه کرد: نیت از امر به معروف احیای ولایت حضرت امیر (علیه السلام) بوده است که این موارد در روایات هم به آن اشاره شده است.

 

این استاد حوزه علمیه اگر ولایت حضرت علی (علیه السلام) احیا شود به طور حتم تمام خوبی ها احیا می شود، افزود: معروف در میان اهل زمین و آسمان ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) است.

 

حجت الاسلام شفیعی شاهرودی با اشاره به تفسیر سوره مبارکه «والعصر» که زبان حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده است، یادآور شد: همه انسان ها به جز حضرت علی (علیه السلام) و شیعه ایشان در خسران و زیان به سر می برند.

 

وی اقامه ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را باعث اقامه نماز در جامعه خواند و افزود: به طور حتم نماز بدون ولایت اثری ندارد، نتیجه نماز بدون ولایت داعش، وهابیون و تکفیری ها هستند و مخالفین اهل بیت (علیهم السلام) باعث بدنامی اسلام اند.

 

این استاد حوزه علمیه مراد از منکر در نهی از منکر قیام سرخ حسینی را تسلط مردم توسط برخی افراد بر ولایت حضرت علی (علیه السلام) دانست و یادآور شد: آنان برای اینکه در جامعه بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رعب و وحشت ایجاد کردند به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) هجوم بردند و ایشان به شهادت رساندند و از این زمان بود که مردم پس از ایجاد وحشت و اختناق در آن زمان، از ترس به خانه های خود خزیدند و آنان در 25 سال سعی کردند مردم را جاهل نگه دارند، همه این موارد در کتب مختلف اهل سنت نیز آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر قیام امام حسین (علیه السلام) نبود از ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) چیزی باقی نمی ماند، افزود: این قیام باعث شد تا امروز شیعه هم در جهان وجود داشته باشد وگرنه معاندین همواره سعی می کردند شیعیان را به قتل برسانند تا جایی که در برخی اوقات تاریخ تعداد شیعیان به عدد انگشتان 2 دست هم نمی رسید.

 

حجت الاسلام شفیعی شاهرودی هدف اصلی داعش، وهابیت و گروه های تکفیری را از بین بردن اسلام ناب خواند و یادآور شد: اینان خلف ناصالح خوارج هستند چرا که در تاریخ بنگریم در می یابیم که خوارج هم با همین رویه کار می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش ها و دوره های آموزشی تنها برای پاسخ به شبهات نیست، اضافه کرد: باید در خصوص ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) باید مطالعه صورت گیرد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خدوند در قرآن آیاتی آورده است که به غیر حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) صدق و تطبیق نمی کند، افزود: در قرآن برای غدیر سه آیه آمده که هر سه آیه است.

 

وی با اشاره به خطبه غدیر و فرمایش حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) که در این خطبه فرمودند: "اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ، وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ، وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ"، افزود: این دعای حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) نشان از عصمت حضرت علی (علیه السلام) دارد چرا که برای آدم غیر معصوم این دعا توسط آن حضرت نشده است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در خطبه غدیر از تعابیر ولی، خلیفه، مولا و امام برای حضرت علی (علیه السلام) به کار برده است، اظهار داشت: عمامه حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) از زمان غدیر تا شهادت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) به مدت 70 روز بر سر حضرت علی (علیه السلام) بود اما وهابیت بی شرم انواع شبهات را در این خصوص پراکنده می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این دعا تکلیف دشمنان حضرت علی (علیه السلام) را روشن می کند، اظهار داشت: خداوند با اسم از حضرت علی (علیه السلام) نام نبرده اند و این به دلیل آنست که بعدها دشمنان از نام سو استفاده نکنند و برخی آیات آنقدر روشن است که با قدری تسلط به تاریخ و عربی متوجه می شویم که مراد از ولی حضرت امام علی (علیه السلام) است.

 

شفیعی شاهرودی با اشاره به اینکه ایمان مشخصه بارز حضرت امیر (علیه السلام) بوده که در قرآن در چند محل آمده است، افزود: در آیه 55 سوره مائده به این مهم اشاره شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هر چه در راه ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) تلاش کنیم خود و نسل خود را نجات دادیم، افزود: باید سه اصل شناخت، محبت و پذیرش ولایت، پیاده کردن دستورات حضرت علی (علیه السلام) در مقام عمل به اجرا برسانیم.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری این همایش ابراز امیدواری کرد و گفت: در شهرستان های مختلف این برنامه را دنبال کنیم و مطمئنم همه دوستان همت خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار