مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی ایلام ؛
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: ۲۹۲ هزار تن گندم توسط مراکز خرید دولتی و خصوصی با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۷۷۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 08 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛حشمت زرین جوب  اظهار داشت: از این مقدار گندم ۲۶۴ هزار تن گندم خوراکی دروم و معمولی و ۲۷ هزار تن گندم بذری خریداری شده است.

وی مجموع کل تولید کشاورزان گندم کار استان ایلام را ۳۴۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: بخشی از این مقدار گندم تولید شده برای استفاده کشاورزان و خوراک احشام به عنوان خودمصرفی توسط خود کشاورزان ذخیره سازی می شود.

زرین جوب با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید گندم به روزهای پایانی خود رسیده، یادآور شد: کار برداشت و خرید عمده مناطق استان تمام شده و برداشت در برخی مناطق سخت گذر یا برداشت های خود مصرفی کشاورزان ادامه دارد.

عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام هم گفت: از مجموع ۲۶۴ هزار تن خرید تضمینی گندم ۲۵۶ هزار تن را مراکز خرید دولتی و هشت هزار تن نیز از سوی مراکز خرید خصوصی خریداری شده است.

کامران سلیمان پور اظهار داشت: تاکنون ۹۸ درصد مطالبات گندم کاران به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان ایلام پرداخت شده و ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام افزود: استان ایلام دارای ۴۰ مرکز دولتی و خصوصی برای خرید و ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن است./ع

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار