در دیدار مدیرعامل بانک کشاورزی کشور با استاندار اصفهان صورت گرفت:
با رایزنی استاندار اصفهان با مدیرعامل بانک کشاورزی کشور روند رسیدگی و ارائه تسهیلات به طرح های کشاورزی در صورت تکمیل بودن مدارم مراجعان، توسط این بانک 15 روزه شد.
کد خبر: ۷۶۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 31 July 2019
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،  عباس رضایی در دیدار با روح الله خدارحمی اظهار داشت: انتظار داریم اختیارات بانک کشاورزی  شعب استان اصفهان را افزایش دهید و تسهیلات ویژه ای برای طرح های کشاورزی که مولد اشتغال محسوب می شوند ایجاد نمایید.
وی ادامه داد: در همین راستا امیدواریم، برای طرح های کلانی که در حوزه کشاورزی در سامانه بهین یاب در سال ۹۷ به ثبت رسیدند هرچه سریع تر اعتبارات مناسبی از سوی بانک کشاورزی اختصاص یابد.
رضایی عنوان کرد: این طرح ها به عنوان پیشران بخش کشاورزی استان اصفهان در نظرگرفته شده است زیرا بخش عمده ای از آنها علاوه بر صرفه جویی وبهینه سازی در مصرف آب، می توانند زمینه ساز اشتغال پایدار در استان باشند.
وی اضافه کرد: یک سازمان مردم نهاد نیز برای صرفه جویی در مصرف آب در اصفهان ایجاد شده تا برنامه ریزی های مناسب را برای فرهنگ سازی و استفاده درست از منابع آبی انجام دهد.
استاندار اصفهان یادآور شد: امیدواریم سفر مدیرعامل بانک کشاوزی کشور و هیئت همراه ایشان برای اصفهان پر خیر و برکت باشد و بتواند مسیر رونق تولید در حوزه کشاورزی و عشایر را هموارتر نماید.
وی افزود: برخی از کشاورزان در پرداخت دیون خود به این بانک دچار مشکل هستند به همین دلیل انتظار می رود مسئولان بانک کشاورزی شرایط آنها را درک کرده و علاوه بر تقسیط تسهیلات پرداختی به کشاورزان، شرایط استمهال دیون قبلی را نیز فراهم آورند.
رضایی تصریح کرد: پیشنهاد می شود واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی که توسط بانک ها تملیک شده با شرایط مناسب در اختیار فعالان این عرصه قرار بگیرد تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر کشاورزی در استان اصفهان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: از مدیرعامل بانک کشاورزی کشور نیز تقاضاداریم روند رسیدگی و تعیین تکلیف طرح های کشاورزی را بیش از قبل تسهیل کنند.
روح الله خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، نیز در این دیدار اظهار داشت: کشاورزان اصفهانی همواره نقش مهمی در توسعه صنعت کشت و دام کشور داشته اند و الگوهای خوبی برای رشد کشاورزی به حساب می آیند.
وی ادامه داد: متأسفانه بروز حوادثی همچون سیل، خشکسالی و زلزله در سالهای اخیر تولید محصولات کشاورزی را با مشکل روبرو کرد اما باوجود شرایط سخت ایجاد شده مسأله ای برای تأمین غذای جامعه وجود ندارد که این امر را مرهون تلاش های کشاورزان می دانیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی کشور تاکید کرد: با توجه به این شرایط، حمایت از کشاورزان را در دستور کار خود قرار داده ایم و تسهیلات مناسب با نرخ ۶ درصد برای این قشر از جامعه در نظر گرفته ایم و در چارچوب قوانین و مقررات نیز جرائم قبلی مشتریان خود را می بخشیم و اقساط آنها را دوباره تمدید می کنیم.
وی از الکترونیکی شدن پذیرش طرح ها در بانک کشاورزی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: خوشبختانه اعتباراتی نیز برای طرح های بزرگ کشاورزی تعریف شده و هر طرحی که به شعب این بانک ارائه شود نیز  در صورت تکمیل بودن مدارک مراجعان، ظرف مدت ۱۵ روز تعیین تکلیف خواهند شد علاوه بر آن نسبت به قبل نیز اختیارات مدیران استانی این بانک را افزایش می دهیم.
خدارحمی تصریح کرد: طرح های گلخانه ای و تجهیزات و مکانیزاسیون مرتبط با آنها نیز مورد حمایت بانک کشاورزی هستند  زیرا اعتقاد داریم این طرح ها ماندگار خواهند بود و به مدرن سازی کشاورزی نیز کمک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی نیز برای تولید گیاهان دارویی پیش بینی شده که فعالان صنعت کشاورزی در این حوزه نیز می توانند از آن بهره مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار