عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سهم فارس از ماده ۱۸۰ امسال ۴۵۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۸۷ میلیارد تومان افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲ 24 February 2015

محمدحسن دوگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه بخشی از اعتبارات استان‌ها از ماده 180 تامین می‌شود، اظهار داشت: سهم فارس از ماده 180 امسال 457 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 87 میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی گفت: باوجود افزایش سهم فارس از ماده 180، این میزان متناسب با ظرفیت و شرایط استان نیست چراکه بخشی از منابع درآمدی فارس از بخش کشاورزی بوده که به دلیل خشکسالی و کمبود آب از بین رفته است.

دوگانی با اشاره به لزوم بازنگری شاخص‌هایی که ملاک تعیین اعتبار از ماده 180 است، افزود: این شاخص‌ها قدیمی و نیازمند بازنگری هستند و باید به روز و متناسب با شرایط کنونی استان‌ها تعریف شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس خاطرنشان کرد: در دو دهه گذشته بسیاری از استان‌های محروم مانند کرمان، سیستان و بوشهر شرایط بهتری کسب کردند در صورتی که استان فارس به دلایل مذکور با کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری روبه‌رو شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: عدم رونق بخش کشاورزی سبب کاهش رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری و افزایش نرخ بیکاری در فارس شده است و به همین دلیل باید ملاک‌ها و شاخص‌های دریافت اعتبار از ماده 180 بازنگری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار