مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: طبق اعلام نظر سازمان امور مالیاتی کشور و با مصوبه مجلس، پزشکان تا ۲۳ مرداد فرصت دارند جهت ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌های خود اقدام کنند.
کد خبر: ۷۶۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 30 July 2019

 

جواد انوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اعلام نظر سازمان امور مالیاتی کشور کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا 23 مرداد مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) ثبت نام نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان از مهلت 17 روزه پزشکان برای استفاده از کارت‌خوان در مطب‌هایشان خبر داد و عنوان کرد: به موجب بند(ی) تبصره 6 قانون بودجه سال 98 و تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی باید پایانه فروشگاهی را راه اندازی کنند.

انوری در مورد نحوه ثبت‌نام پزشکان و صاحبان حرف برای راه‌اندازی سامانه‌های فروشگاهی نیز تصریح کرد: پزشکان و صاحبان حرف برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی موسوم به کارت‌خوان باید به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https://tax.gov.ir  مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه مؤدیان با مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد اقتصادی) می‌شوند ابراز داشت: مراجعه‌کنندگان در بخش سایر خدمات این سامانه و با انتخاب گزینه ثبت باید مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان در مورد اجرای این قانون و نگاه مجلس شورای اسلامی به موضوع نصب سامانه‌های فروشگاهی بیشتر توضیح داد و گفت: مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب 2 بند الحاقی به تبصره 6 لایحه بودجه 98، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی در مطب‌هایشان کرده است.

انوری با اشاره به اینکه طبق قانون مصوب مجلس مراکز درمانی ملزم به پرداخت 10 درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی‌الحساب مالیات شده‌اند خاطرنشان کرد: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی باید در مهلت تعیین شده نسبت به راه‌اندازی پایانه فروشگاهی اقدام کنند.

منبع: تابناک
برچسب ها: فرار مالیاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار