رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل وقوع حوادث جاده‌ای در این استان حرکت خودروها با سرعت بالا و سرعتی بیش از سرعت مطمئنه است.
کد خبر: ۷۶۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 28 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرهنگ علی اصغر همایون‌پور، افزود: سرعت زیاد علاوه بر افزایش تعداد تصادفات رانندگی، شدت اینگونه حوادث و افزایش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن را نیز به دنبال دارد.

وی، ضمن تاکید بر لزوم مدیریت سرعت به ویژه در جاده‌ها ادامه داد: سرعت بالا قدرت ایستایی خودرو را تحت‌الشعاع قرار می دهد و زمان عکس‌العمل در مواجهه با حوادث را کاهش و ضریب خطا در تصمیم گیری‌ها را افزایش می دهد.

همایون‌پور، ضمن تاکید بر لزوم رعایت سرعت مجاز درج شده بر روی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاده‌ها افزود: سرعت رانندگی بر اساس شرایط راه و جاده تعیین می‌شود و بنابراین رانندگان ملزم هستند که آن را رعایت کنند.

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس اضافه کرد: بر این اساس، سرعت مجاز و مطمئنه در آزاد راه‌ها حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۵ کیلومتر در ساعت، در بزرگراه‌ها برای خودروهای سبک ۱۱۰ و خودروهای سنگین ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، در جاده‌ها و شریان‌های اصلی در روز ۹۵ و در شب ۸۵ کیلومتر و در کوچه ها و میدان ها ۳۰ کیلومتر تعیین شده است.

وی ادامه داد: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده با توجه به شرایط روحی و جسمی خود و با توجه به نوع وسیله نقلیه‌ای که با آن رانندگی می کند، حرکت دارد که البته این سرعت نباید از سرعت تعیین شده برای آن راه تجاوز کند.

همایون‌پور، ضمن تاکید بر لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان گفت: رانندگان هرگز به دنبال این نباشند که فرصت کم را با سرعت زیاد جبران کنند بلکه سفر خود را مدیریت کنند و حرکت با سرعت مطمئنه را همواره در دستور کار داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار