کشاورزان با استفاده از آب باران اراضی شالیزاری خود را شخم بزنند و در مصرف آب مدیریت کنند. ابراهیمی برگزاری جلسات آموزشی برای استفاده بهینه از آب باران به کشاورزان را امری مهم عنوان کرد و گفت: نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه تاثیرگذار است. وی فرسایش شدید دامنه‌های پرشیب مسیر رودخانه‌ها را موجب انباشت هزاران تن گل و لای رسوب در پشت سد سفیدرود ذکر کرد و یادآور شد: انباشت این رسوب در کاهش آب سد بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ 24 February 2015
جواد خضر ابراهیمی ظهر امروز در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی استان با اشاره به وضعیت بحران مدیریتی آب اظهار کرد: چهار استان کشور در اولویت بحران آب قرار گرفته است.
 وی یکی از استان‌ها را گیلان و آب شرب رشت عنوان کرد و افزود: کاهش ذخیره آب سد سفیدرود یکی از موارد بحران آب است در حالی که سال گذشته در همین هنگام 900 میلیون متر مکعب آب ذخیره داشتیم و اکنون حدود 480 میلیون متر مکعب آب است. دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان با بیان اینکه مدیریت آب کشاورزی باید مورد تاکید کشاورزان قرار گیرد، تصریح کرد: در صورتی که مدیریت آب به نحو مطلوب انجام نگیرد بحران جدی است.
وی برنامه‌ریزی برای آب سد سفیدرود را مهم دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان با استفاده از آب باران اراضی شالیزاری خود را شخم بزنند و در مصرف آب مدیریت کنند. ابراهیمی برگزاری جلسات آموزشی برای استفاده بهینه از آب باران به کشاورزان را امری مهم عنوان کرد و گفت: نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه تاثیرگذار است. وی فرسایش شدید دامنه‌های پرشیب مسیر رودخانه‌ها را موجب انباشت هزاران تن گل و لای رسوب در پشت سد سفیدرود ذکر کرد و یادآور شد: انباشت این رسوب در کاهش آب سد بسیار تاثیرگذار است.
 عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران رسیدگی به وضعیت آب‌بندان‌ها را نیز در مدیریت آب باران مهم دانست و متذکر شد: بخشی از آب‌بندان‌های استان به مزرعه تبدیل شده که باید در این زمینه اقدام‌های لازم صورت گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار