کد خبر: ۷۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: یک میلیون ۱۰۰هزار معلول در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی وجود دارد.

حسین نحوی نژاد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد از حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه هرروزه مطالبات و فعالیت های معلولین بیشتر می شود، اظهار داشت: عملیاتی کردن اهداف سازمان از جمله در توانبخشی، مستلزم رویکرد علمی و تخصصی در حوزه توانبخشی است.

نحوی نژاد افزود: در توانبخشی به جای حمایت مستقیم، شرایط به گونه ای فراهم شود تا شخص معلول بدون نیازمندی مستقیم به دیگران بتواند در جامعه حضور موثری داشته باشد.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور احیای توانبخشی حرفه ای را از مهمترین برنامه های این سازمان دانست و گفت: مهارت آموزی، پیگیری و دستیابی به شغل مهمترین خصیصه توانمندسازی است.

ازدواج فامیلی علت اصلی شیوع معلولیت ها دراستانهای عشیره ای

وی همچنین بر احیای مددکاری در حوزه توانبخشی تاکید کرد و گفت: تنها با تفکر پزشکی نمی توان در حوزه توانبخشی فعالیت کرد.

نحوی نژاد مشکلات فرهنگی را یکی از عوامل معلولیت در جامعه دانست و گفت: علت اصلی شیوع معلولیت ها در استان های عشیره ای و طایفه ای ازدواج فامیلی است.

وی افزود: برنامه هایی را دنبال می کنیم تا خانواده ها قبل از هر اقدامی در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده به سمت انجام آزمایش های ژنتیک بروند.

نحوی نژاد بر ضرورت افزایش آزمایشگاههای ژنتیک تاکید کرد و گفت: در برخی استان ها آزمایشگاه های ژنتیک وجود ندارد.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم تا در تمام استان ها آزمایشگاه ژنتیک راه اندازی شود و از طرفی با اجباری کردن این آزمایش برای همگان علاوه بر فرهنگ سازی در این زمینه از بسیاری از معلولیت ها در آینده پیشگیری کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های رتبه اول در نرخ معلولیت در کشور است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار