معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
به گزارش خبرنگار ما ، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی یاوران نماز در تالار معلم تبریز با تاکید بر اعتماد و باور داشتن به نیروی جوان، اظهار داشت: باور به نیروی جوان که در وجود امام راحل بود سبب پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد و 36 هزار دانش آموزشهید را تقدیم احدیت کرد.
کد خبر: ۷۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 13 August 2015

وی گفت: آموزش در همه کشورهای دنیا اتفاق می افتد ولی آنچه نظام آموزش و پرورش را متفاوت با سایر کشورها می کند،پرداختن به فلسفه نماز است.

وی خطاب به مدیرا مدارس گفت: سپردن برخی کارها در مدارس به نوجوانان و جوانان گرچه سخت است ولی بازده بسیار دارد و رمز موفقیت و تضمین آینده ماهم در همین امر نهفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید از انرژی و توان بچه ها در مدارس استفاده کنیم و باور داشته باشیم که برخی از آنها در برخی موارد علی الخصوص در فضای مجازی جلوتر از ما حرکت می کنند.

کفاش افزود: تعلیم و تربیت یک جریان اجتماعی، پرورشی و تربیتی است و یادگیری و آموزش نیز بخشی از تعلیم وتربیت است .

وی با بیان این که مدرسه کانون تربیتی است، افزود:مدیران مدارس باید به بچه هه میدان فعالیت دهند و زمینه رقابت سالم را فارهم کنند و این نوع نگاه ما خواهد توانست استعدادها و توانایی های آنها را شکوفا کند و آن موقع است که مدرسه کانون تحول خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر فعالسازی تشکل های دانش اموزی در مدارس تاکید کرد و گفت: در گذشت ها حدود 23 تشکل در مدارس فعالیت می کردند ولی امروز برخی مدیران مدارس ما نمیتوانند و یا نمی خواهند فعالیت 4 تشکل دانش آموزی در مدارس را ساماندهی کنند .

کفاش تصریح کرد: مطمئنا اگر 4 تشکل هایپیشتازان و فرزانگان و بسیج و انجمن دانش اموزی در کنار هم قرار بگیرند هم افزایی ایجاد خواهد شد و اگر در این امر موفق نیستیم دلیلیش این است که غیر خودمان کسی را باور نداریم و از محول کردن برخی کارها و مسئولیت ها به دانش اموزان واهمه داریم.

وی با بیان این که مدیر انجام دهنده همه کارها در مدارس نیست بلکه هدایت کننده و رهبری کننده کارها ست، اظهار داشت: یک نجار بعد از 4 سال شاگردی ماهر تربیت میکند ولی ما بعد از12 سال نمیتوانیم ان گونه که باید و شاید دانش آموزان را تربیت کنیم و دلیلش هم این است که به دانش آموز به عنوان کارآموز و یاور نگاه نمی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش، موضوع نماز و ترویج آن در مدارس را فرابخش عنوان کرد و گفت:نماز عصاره دین و اعتقاد و کار تربیتی ماست که اگر اتفاق بیفتد می توان گفت که تربیت ذصورت گرفته است.

کفاش خاطر نشان کرد: ما باید در مدارس زبان تشکر و سپاس از معلم و پدر و مادر را به دانش آموزان یاد دهیم و آن موقع است که او یاد می گیرد در مقابل خداوند نیز سپاس گزار باشد.

وی گفت: جشن تکلیف جشنی فراتر از جشنهای ملی و مذهبی است و باید به گونه ای برگزار شود که به عنوان یک نقطه عطف و برای همیشه در ذهن دانش آموزان بماند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، خطاب به مدیران حاضر گفت:جذب دانش اموزانی که در خانوده مذهبی بزرگ شده و دعوت انها به ادای فریضه نماز، خوب است ولی چندان مورد توجه نیست بلکه شما مدیرات باید دانش اموران کمتر مذهبی و کسانی را که نوعی در خانوده خوب تربیت نشده اند را شناسایی کرده و در تربینتانها بکوشید و چنین کار یاسات که ارزشمند است و مطمئن باشید که نجات یک انسان به عنوان صدقه جاریه است و حتی بعد از مرگ نیز از حسنات آن بهره مند خواهید شد.

کفاش تصریح کرد: نباید اقامه نماز در مدارس به بهانه نبود مکان و موکت و این قبیل جیزها به تاخیر انداخت آنچه باید مورد توجه باشد اصل نماز است.

وی ظهور پدیدهایی از قبیل داعش را نتیجه رشد تک بعدی افراد دانست و گفت: نگاه ما به مقوله آموزش و تربیت باید جامع باشد و باید دانش آموزی را تحویل جامعه دهیم که در تمامی عرصه ها رشد کرده باشد و مدیر مدرسه باید به همان میزان که از درس نخواندن دانش آموز ناراحت می شود به همان میزان نیز از نماز نخواندن اوناراحت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :