نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: یشترین آسیب پذیری کشور در حوزه اقتصادی است و با تکیه بر ظرفیت‌های بومی شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود.
کد خبر: ۷۵۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 04 July 2019

یشترین آسیب پذیری کشور در حوزه اقتصادی

 به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، با تأکید بر اهمیت شعار سال اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید معرفی کرده‌اند و شما عزیزان فرماندهان لشکری هستید که باید شعار سال را محقق کنند.

وی تصریح کرد: همه دست به دست هم دهیم و در راستای تحقق شعار سال گام‌های جدی و اساسی برداریم و صرفاً به شعار دادن و سخنرانی کردن بسنده نکنیم چرا که با شعار رونق تولید محقق نمی‌شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز دشمنان و مستکبران داروهای اساسی ما را نیز تحریم کرده‌اند، بیان کرد: باید مقاومتی همراه با امید و با اقدامات محکم و برنامه‌ریزی شده بدون آنکه ریاضتی باشد، در برابر دشمنان و مستکبران شکل دهیم و تحریم‌ها را به فرصتی برای جهش در حوزه اقتصاد تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر توجه هر چه بیشتر به ظرفیت‌های بومی هر منطقه در حوزه اقتصادی، خاطرنشان کرد: فرصت‌های اقتصادی بسیاری در هر منطقه وجود دارد که می‌توانیم با تکیه بر آنها ظرفیت‌های تولید و اشتغال را فعال‌تر کرده و بر مشکلات فائق آییم.

وی بر ضرورت تشکیل اتاق‌های فکر با رویکرد نوآوری و ابتکار هر چه بیشتر در حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور نیروهای جوان، خلاق، متخصص و نوآور بسیاری داریم که در کنار ظرفیت‌های خدادادی می‌توانیم با تکیه بر آنها مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کرده و هر روز شاهد نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در این عرصه مهم باشیم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه باید از خام فروشی در حوزه معدن پرهیز کنیم تا مشکلات خام فروشی در حوزه نفتی گریبان‌گیر اقتصاد ما در این عرصه نشود، گفت: معدن و صنعت زنجیره متصل بهم هستند که اگر به خوبی به یکدیگر متصل و هماهنگ شوند، شاهد تولید محصولاتی با ارزش بالا خواهیم بود و اشتغال زیادی ایجاد می‌شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خام فروشی گرفتن فرصت‌های ایجاد اشتغال در کشور است، افزود: متأسفانه با صادرات نفت خام فرصت‌های اشتغال را در اختیار کشورهای دیگر قرار داده‌ایم و نباید این عرصه در حوزه معدن تکرار شود و تحقق این امر عزم جدی مسئولان را می‌طلبد.

وی جدی گرفتن معیارهای انقلابی در عرصه اقتصادی را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: نباید معیارهای انقلابی در عرصه اقتصادی که همان استفاده از نیروهای خلاق، جوان، متخصص و توانمند است را نادیده گرفت و فرصت‌ها را در اختیار کشورهای دیگر قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه بیشترین آسیب پذیری ما در حوزه اقتصادی است، ابراز کرد: خدا هیچ فرصتی را برای اینکه کافران بر ما مسلط شوند قرار نداده است و امروز که بیشترین آسیب پذیری ما در عرصه اقتصادی است، شما فرماندهان لشکر این عرصه هستید و باید از ملت حمایت کرده و این حوزه را تقویت نمایید.

آیت‌الله عابدینی آلودگی‌های سیاسی، باندی و عزل و نصب‌های سیاسی را از آسیب‌های جدی حوزه اقتصادی دانست و اذعان کرد: عزل و نصب‌های سیاسی نه تنها آورده‌ای برای اقتصاد ما ندارد، بلکه با لطمه زدن به این حوزه، به دستاوردهای پیشینیان نیز آسیب می‌زند.

وی اقتصاد ربوی را یکی از مشکلات عقب ماندگی در این عرصه دانست و تصریح کرد: خدا می‌فرماید ربا به جایی نمی‌رسد و نابودی به همراه می‌آرود و باید تلاش کنیم از اقتصاد ربودی دوری کنیم.

امام جمعه قزوین بر پیشتازی مسئولان در استفاده از کالای ایرانی تأکید کرد و با بیان اینکه مردم در این حوزه از مسئولان جلوتر هستند، ابراز داشت: مسئولانی که مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق می‌کنند خودشان باید در این عرصه پیشتاز باشند. نمی‌شود شما خودروی ایرانی را تبلیغ کنید اما خودروی خارجی سوار شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار