معاون وزیر کار:
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای مبارزه با پدیده رانت خواری، مساله شفافیت دستگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه را در دستور کار قرار داده و تمام ادارات کل استان ها موظف به اجرای آن هستند.
کد خبر: ۷۵۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 02 July 2019

حاتم شاکرمی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز افزود: شفاف سازی در امور یک تکلیف اعتقادی و اداری است و همچنین موجب افزایش اعتماد جامعه هدف دستگاه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سه جانبه گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سه جانبه گرایی میان دولت، کارفرما و کارگر یک اصل مهم و ضروری است که با کمک آن می‌توان به اختلافات کارفرمایان و کارگران پایان داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در برخی نقاط هنوز مساله گفت و گو با شرکای اجتماعی دارای نقاط ضعف است درحالی که بسیاری از مشکلات کارگری و صنفی با این ظرفیت قابل حل خواهد بود.

شاکرمی بیان کرد: توسعه سه جانبه گرایی در دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منجر به ایجاد عدالت اجتماعی و در نهایت تولید بیشتر می‌شود از این رو لازم است که در استان‌ها نیز این مساله مورد پیگیری قرار گیرد و صورت جلسات آن برای مرکز ارسال شود.

وی ادامه داد: باید میان مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انسنجام بیشتری وجود داشته باشد زیرا این امر منجر به حل سریع‌تر مشکلات می‌شود از سویی دیگر مشکلات این حوزه پیش از آنکه نیاز به ورود دستگاه‌های دیگر باشد باید حل شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون بخشنامه‌های دائمی برای برخی بخشودگی و تقسیط دراز مدت افراد و کارفرمایان در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که می‌تواند گام مهمی برای تسهیل اشتغال و رفع موانع تولید ایفا کند.

وی ادامه داد: طرح‌های توانمندسازی حاشیه نشینان و رونق طرح‌های اشتغال خانگی در کنار کاهش آسیب‌های اجتماعی سبب افزایش زمینه‌های اشتغال می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در این وزارتخانه را شفاف سازی بیان کرده و از در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم این حوزه به شهروندان خبر داده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار