رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان گفت: زیرساخت‌های ایجاد نمایندگی خون بند ناف (رویان) به همت مسئولان در همدان ایجاد شود.
کد خبر: ۷۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 10 August 2015
رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان گفت: زیرساخت‌های ایجاد نمایندگی خون بند ناف (رویان) به همت مسئولان در همدان ایجاد شود.

به گزارش تسنیم؛اکبر اسدی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگی خون بند ناف رویان با همکاری پژوهشگاه جهاد دانشگاهی، مرکز بانک خون بند ناف رویان در جهاد دانشگاهی استان همدان در سال ۸۶ با هدف جمع آوری و ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با تلاش انجام شده در سال گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی ارایه خدمات به همشهریان در نمایندگی مرکز بند ناف خون همدان هستیم.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های مرکز در سطح شهرستانهای استان، برگزاری سمینار سلول‌های بنیادین و بانک خون بند ناف با معرفی دستاورد‌ها و خدمات بانک خون رویان، انتخاب نمایندگی خون بند ناف همدان به عنوان رابط برتر در همایش خون بند ناف رویان شیراز در سال ۹۳ را از مهمترین عملکر ها این نمایندگی عنوان کرد.

رئیس جهاد داشگاهی استان همدان جذب نیروی انسانی جدید متخصص، تبلیغات و اطلاع رسانی با هدف آشنایی خانواده‌ها با مرکز، تلاش در راستای توسعه خدمات مرکز در سطح شهرستانها را از دیگر برنامه‌های نماندگی خون بند ناف در همدان دانست.

اسدی با بیان اینکه امروز اقبال از بند خون ناف در بین مردم وجود دارد و با توجه به اینکه این موضوع می تواند سبب درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج شود لازم است مسوولان استانی در راستای ایجاد زیر ساخت‌های این طرح همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت جهاد دانشگاهی استان همدان برای ایجاد دفتر نمایندگی بند ناف خون باید فراهم شود تاکید کرد: مرکز رویان برندی است که مورد افتخار مسئولان عالی رتبه کشور و مردم است و باید زیر ساخت‌های فضا و امکانات فراهم شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ظرفیت عظیمی برای توسعه امورع لمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی دارد اظهار داشت: در طول ۲۹ سال گذشته هیچ گونه اعتباراتی به این نهاد تخصیص نیافته است.

اسدی افزود: همه هزینه‌های این نهاد علمی، آموزشی و تحقیقاتی توسط خود این نهاد تامین می‌شود.

وی از آغاز عملیات احداث پروژه آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی همدان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنای ۱۰ هزار متر مربع در بلوار امام خمینی(ره) شهرک مدنی ساخته می‌شود.

اسدی با بیان اینکه مقدمات اجرایی این پروژه در سال ۹۳ آغاز شده است، تصریح کرد: کمبود فضای کالبدی جهاد دانشگاهی به منظور دستیابی به اهداف توسعه سه ساله جهاد، عدم تمرکز قسمت‌های مختلف این نهاد در یک مجموعه منسجم و کمبود فضای تحقیقات، اداری و غیره از مهم‌ترین دلایل احداث این مجموعه است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان این پروژه را ۵.۵ طبقه دانست و افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، پروانه ساختمانی در بهمن ماه ۹۳ اخذ شده و کارگاه عملیات ساخت و ساز نیز در اسفند ۹۳ حصارکشی، تجهیز و آماده فعالیت شد.

وی افزود: عملیات خاکبرداری زمین هم با حجم ۱۸ هزار متر مکعب از ۲۴ فروردین سال جاری آغاز شده که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه، طی این زمان کم بسیار قابل توجه است.

اسدی با اشاره به موقعیت مطلوب زمین پروژه گفت: این مجموعه با کاربری علمی، فرهنگی و تحقیقاتی تمام استانداردهای یک دانشگاه مستقل اعم از کلاس‌ها، آمفی‌تئاتر، آزمایشگاه، سلف سرویس و کتابخانه را دارا است.

وی با اشاره به هزینه کل اجرای این پروژه عنوان کرد: این پروژه در دو فاز با هزینه نهایی ۱۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود که این مبلغ از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و حمایت‌های سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی تأمین می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان در پایان افزود: با توجه به نیاز جهاد دانشگاهی به فضای کالبدی، پروژه حاضر در مدت حداقل دو سال و حداکثر سه سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار