دوازدهمین آیین داوری موزه برتر ایران روز گذشته در فرهنگستان هنر برگزار و موزه هفت‌تپه به عنوان موزه برتر سال انتخاب شد.
کد خبر: ۷۴۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 19 May 2019

در این آیین که کمیته ملی موزه‌های ایران داوری آن را به عهده دارد موزه هفت‌تپه در شاخص «اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی» و همچنین در شاخص «آموزش» به عنوان موزه برگزیده ایران در گروه موزه‌های دولتی انتخاب شد.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه و همکارانش در این پایگاه که اداره موزه هفت‌تپه را نیز بر عهده دارد، گواهی موزه برتر سال ۲۰۱۹ میلادی و ۱۳۹۷ خورشیدی به او اهدا شد.

این انتخاب پس از آن صورت گرفت که سیر تحول موزه هفت‌تپه پس از گذشت چهار دهه از تاسیس نخستین بار در سال ۹۶ آغاز شد و در سال ۹۷ به بالاترین سطح از استانداردهای فنی، توسعه فیزیکی و آموزش رسید.

وضعیت موزه هفت‌تپه اگرچه امروز با وضعیت دو سال قبل خود قابل مقایسه نیست اما رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از ادامه بهسازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موزه هفت‌تپه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این موزه با همت همه کارشناسان و کارکنان پایگاه و همچنین مشارکت نهادهای دارای مسوولیت مدنی و مهم‎تر از همه، مردم، به جایگاه واقعی خود به عنوان قطب علمی پژوهش در حوزه دوران ایلامیان و ساکنان قدیمی‌تر خوزستان تبدیل شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار