شهرداری آبادان به دلیل آنچه که طلب خود بابت عوارض عنوان کرده از ورود تجهیزات سنگین نفتی به فاز 2 پالایشگاه آبادان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۷۴۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 16 May 2019

شهردار آبادان اظهار داشت:با وجود اینکه فاز 2 پالایشگاه آبادان یکی از پروژه های مهم در حال اجرا در کشور می باشد ولی در پرداخت عوارض به شهرداری کوتاهی می کند.

حسین حمیدپور افزود: شهرداری نیز در راستای کمک به اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان همکاری لازم را داشته و برای وصول طلب خود بارها پیگیری کرده ولی متولیان اجرای این پروژه تا کنون به تعهدات مالی خود در قبال شهر آبادان عمل نکرده اند.

وی گفت: مسئولان فاز 2 پالایشگاه آبادان بر خلاف توافق صورت گرفته مدعی اند عوارض ساخت و ساز این فاز را به جای شهرداری به سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت می کنند که این خلاف مقررات است.

شهردار آبادان تصریح کرد: فعالیت های عمرانی فاز 2 پالایشگاه آبادان در حوزه شهری مربوط به شهرداری آبادان است و ارائه هر گونه مجوز فعالیت عمرانی باید از سوی شهرداری صادر شود.

حمیدپور گفت: وصول عوارض شهری از فاز 2 پالایشگاه آبادان حق شهرداری است زیرا تردد ماشین آلات و تجهیزات سنگین این طرح صنعتی در سطح شهر باعث از بین رفتن زیرساخت های شهر شده است.

وی با اشاره به بدهی 600 میلیارد ریالی فاز 2 پالایشگاه آبادان به شهرداری افزود: برای احقاق حق شهرداری آبادان از فاز 2 پالایشگاه و مجموعه نفت، استفاده از تمامی گزینه ها از جمله ممنوعیت ورود تجهیزات سنگین به حوزه شهری از سوی این شهرداری در دست پیگیری و اجراست.

شهردار آبادان اظهار داشت: حقوق شهروندان قابل چشم پوشی نیست اما برخی ارگان ها با پرداخت نکردن عوارض به شهرداری در حق این شهر ظلم می کنند.

حمیدپور افزود: تا زمانی که عوارض شهرداری از سوی فاز 2 پالایشگاه آبادان پرداخت نشود اجازه ورود تجهیزات سنگین این پالایشگاه که خسارت های زیادی به معابر و زیر ساخت های شهری وارد می کنند داده نمی شود.

وی تصریح کرد: در نخستین ساعات بامداد امروز شاهد ورود غیر قانونی تجهیزات فوق سنگین فاز 2 پالایشگاه آبادان به محدوده شهری آبادان بودیم که عوامل شهرداری حسب وظیفه مانع حرکت کاروان حامل تجهیزات سنگین فاز 2 در خیابان های شهر آبادان شدند.

حمیدپور اظهار داشت: مسئولان فاز 2 پالایشگاه آبادان بامداد چهارشنبه برای عبور محموله فوق سنگین این طرح بدون هماهنگی اقدام به مسدود کردن خیابان های اصلی آبادان که 2 بیمارستان در مسیر آن قرار دارند کردند که شاهد بروز ترافیک در هسته مرکز هسته ای شهر آبادان بودیم.

بنابراین گزارش مسئولان فاز 2 پالایشگاه آبادان حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشدند.
شهردار آبادان پیش از این میزان بدهی فاز 2 پالایشگاه به این شهرداری بابت عوارض را 600 میلیارد ریال عنوان کرده بود.

عملیات اجرایی احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان بهمن ماه سال 1395 آغاز شد.

با اجرای این پروژه واحدهای مدرن در پالایشگاه احداث می شود.

ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو 4 و 5 ، ارتقاء سطح زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار