بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 10 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

وقتی سوال خارج از دستور بذرپاش باعث شد وزیر آرام دولت از کوره در برود/عکس


سیاست > مجلس - علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم علی رغم شخصیت آرامی که دارد، امروز در جلسه علنی مجلس در اعتراض به سئوال مهرداد بذرپاش از کوره در رفت.

به گزارش خبرآنلاين، علي طيب نيا كه در دو ماه گذشته براي سومين بار در مجلس حضور پيدا كرده بود، در اعتراض به سئوال مهرداد بذرپاش كه خارج از سئوالات ارسالي براي وزير طرح شده بود با رفتن به جايگاه هيئت رئيسه اعتراض خود را با صداي بلندتري به محمد حسن ابوترابي فرد كه در آن لحظه رياست مجلس را برعهده داشت، اعلام كرد.

در همين حال، بذرپاش گفت: اگر امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی کارت زرد دریافت کند در جلسه بعدازظهر هیات رییسه باید استیضاح وی را اعلام وصول کنیم. در این لحظه ابوترابی فرد تاكيدكرد: آقای بذرپاش با سه بار کارت زرد گرفتن، استیضاح هیچ وزیری اعلام وصول نمی شود.


پس از رای گیری و قانع نشدن مجلس، ابوترابی فرد اظهار داشت که آیین نامه داخلی مجلس دارای ایراد است و وزیری که مورد سوال قرار می گیرد باید آخرین فردی باشد که از خود دفاع می کند. نه اينکه سوال کننده دوباره موارد جدیدی را مطرح کند.

طيب نيا پس از اعلام قانع نشدن نمایندگان در حالی که همچنان به سوالات بذرپاش اعتراض داشت و پس از پايين آمدن از پله هاي جايگاه هيئت رئيسه صحن مجلس را ترک کرد.


پاسخ روانچی درباره ادعای پاره کردن برجام

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بررسی توافق وین گفت برای اینکه از مشکل دوران بعد از اوباما جلوگیری کنیم در خود توافق بندی گنجانده شده که بر اساس آن برداشته شدن تحریم‌ها به صورت مستمر خواهد بود.

آفتاب :معاون وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست بررسی توافق وین گفت ما از ابتدای مذاکرات تاکید داشتیم بر اینکه این توافق به شخص متکی نباشد، یعنی دولت ایران با شش دولت و نماینده اتحادیه اروپا به توافق می‌رسد.

مجید تخت روانچی افزود: اینکه در اجرا ممکن است با مشکلاتی مواجه شود طبیعی است و حتی در خود توافق هم کمیسیونی را تدوین کرده‌ایم که در صورت بروز مشکل وارد عمل خواهد شد.

وی گفت: اما اصل در مذاکرات این بود که به توافقی قابل اجرا و خوب دست پیدا کنیم و ما برای اینکه از مشکل دوران بعد از اوباما جلوگیری کنیم در خود توافق بندی گنجانده شده که بر اساس آن برداشته شدن تحریم‌ها به صورت مستمر خواهد بود. به این صورت که نفر بعدی نمی‌تواند رفع تحریم ها را لغو کند، در برجام دولت آمریکا متعهد است که لغو تحریم‌ها را به صورت مستمر اجرا کند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: قطعنامه شورای امنیت طبیعتا یک وظیفه مضاعفی را برای  همه ایجاد می کند تا برجام را اجرا کنند، حال اگر رئیس جمهوری این را نقض کند می شود نقض فاحش برجام که در خود متن برجام مسیری وجود دارد که بر اساس سیستم حل اختلاف کار پیش رود.

به گزارش تسنیم، روانچی اظهار داشت که : قطعا اگر کسی این کار را در آمریکا در آینده انجام دهد در برابر کل کشورهای سازمان ملل و کشورهای هم سو  با  آمریکا قرار خواهد گرفت و خود دولت آمریکا منزوی خواهد شد.

آخرین پیام فیس بوکی مهدی هاشمی

مهدی هاشمی که پیش از این به 10 سال زندان محکوم شده بود، امروز در شرایطی که برای اجرای حکم راهی زندان اوین می‌شود، دقایقی پیش آخرین پست فیسبوکی خود را منتشر کرد.
آفتاب نیوز: مهدی هاشمی که پیش از این به 10 سال زندان محکوم شده بود، امروز در شرایطی که برای اجرای حکم راهی زندان اوین می‌شود، دقایقی پیش آخرین پست فیسبوکی خود را منتشر کرد.

مهدی هاشمی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «آخرین پست فیس‌بوک را در شرایطی می‌نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می‌کنم. این درگاه ارتباطی با شما باز خواهد ماند و پرینت همه پیام‌ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات‌های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد.

یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته‌ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می‌رسد یا خاطره‌ای از زندان را می‌دهم در فیس‌بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی‌رود...».

مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس


مهدی هاشمی دقایقی پیش برای گذراندن دوران محکومیت خود وارد زندان اوین شد.

بر اساس این گزارش، عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یاسر، محسن، فائزه و فاطمه هاشمی وی را تا زندان همراهی و بدرقه کردند.

مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس و فیلم

مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس و فیلم

وی پیش از ورود به زندان بیانیه‌ای قرائت کرد که به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و فهیم ایران! اکنون که براساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم مهیا گشته‌ام به عنوان عضو خانواده بزرگ انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود، به منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرینه و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدرم بزرگوارم و با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر برگزاری علنی دادگاه، بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه جلسات محاکمه اینجانب را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارم.

امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود. رجاء واثق دارم که این اقدام از سوءاستفاده افراد افراطی و مغرض در ضربه به زدن یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پیشگیری خواهد کرد.

*پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی هاشمی لحظاتی قبل در صفحه شخصی فیسبوکش قبل از اجرای حکم و رفتن به زندان مطلب زیر را به اشتراک گذاشت.

مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس و فیلم

"آخرین پست فیسبوک را در شرایطی می نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می کنم.

این درگاه ارتباطی با شما باز خواهد ماند و پرینت همه پیام ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد.

یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد، گاهی هم عکس با موضوعی خاص که به ذهنم می رسد با خاطره ای از زندان را می دهم در فیسبوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر با این تفاوت که اوین انگار ماندگار است و از میان ما نمی رود...

مردم چشمم به خون آغشته شد / در کجا این ظلم بر انسان کنند
"

مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس و فیلم

مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس و فیلم

مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس و فیلم


مهدی هاشمی وارد زندان اوین شد/ پست مهدی هاشمی لحظاتی قبل از ورود به زندان + عکس و فیلم

ظریف احضار شد

سؤال ملی 20 نفر از نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه درباره علت عدم لغو سفر به فرانسه در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی در صحن علنی خانه ملت اعلام وصول شد.

بر این اساس، 10 از نمایندگان مجلس شورای از طرح سؤال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که درباره عدم خودداری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آلمان در اخذ بیمه‌نامه دانش‌آموز متوفی بود، انصراف دادند که اعلام وصول شد.

همچنین حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس از طرح سؤال خود از ظریف که درباره عدم پیگیری وضعیت دیپلمات ربوده‌شده ایران در یمن بود نیز انصراف داد که این انصراف هم اعلام وصول شد.

سؤال ملی سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان از طرح سؤال خود از علی جنتی وزیر ارشاد که درباره علت بیان اظهارات اخیر وزیر در موضوعات فرهنگی بود انصراف داد که آن هم اعلام وصول شد.

سؤال ملی سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان از محمدرضا نعمت‌‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه استفاده از نیروهای ناکارآمد و عملکرد ضعیف در بازاریابی محصولات تولیدی و سؤال ملی علیرضا خسروی نماینده سمنان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مورد علت عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری اعلام وصول شدند.

سؤال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس از وزیر صنعت درباره علت صدور مجوز واردات شکر و عدم پرداخت پول چغندرقند خریداری شده به کشاورزان اعلام وصول شد.

سؤال ملی جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس از ظریف وزیر خارجه در مورد علت ارائه طرح مغایر با خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین 5 و همچنین سؤال ملی دیگر او از وزیر خارجه در مورد اقدامات وزارت خارجه جهت حمایت از کشور سودان در موضوع مقاومت اعلام وصول شدند.

سؤال ملی 20 نفر از نمایندگان مجلس از ظریف وزیر خارجه در خصوص علت عدم لغو سفر به فرانسه در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی اعلام وصول شد.

همچنین در پایان سؤال ملی جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد از ظریف در مورد علت مکاتبات دولت و وزارت خارجه با رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام وصول شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار