عضو شورای شهر اهواز با اشاره به طرح سوال از شهردار اهواز و ارائه پاسخ کتبی شهردار که در جلسه امروز انجام شد، گفت: از پاسخ سه سوال مطرح شده، قانع نشدم و سوالات مطرح شده از طرف من به درستی پاسخ داده نشد.
کد خبر: ۷۴۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 15 May 2019

رحیم کعب‌عمیر یکی از اعضای شورای شهر اهواز در هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای شهر با موضوع پاسخ شهردار به سئوالات یک عضو شورای شهر، درخصوص قرارداد شهرداری و شرکت ایرانسل برای احداث فیبر نوری بیان کرد:فیبر نوری به عنوان یک درآمد پایدار برای شهرداری محسوب می شود زیرا شهرداری متولی معابر است و از این طریق می تواند از شرکت ایرانسل مبالغی دریافت کند.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: شهرداری و شهروندان باید از این درآمدها بهره مند شوند اما در شهرداری اهواز این مساله تاکنون محقق نشده است.

کعب عمیر با اشاره به اینکه چندین بار پیگیری این مساله را از شهردار خواسته ایم گفت: قرار بود شهردار این موضوع را در شورای صیانت از اموال دولتی مطرح کند اما پیگیری اعضای شورای شهر اهواز برای تحقق این درآمدها به نتیجه نرسیده است.

محمدرضا ایزدی دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه قرارداد میان شرکت ایرانسل و شهرداری اهواز در بحث فیبر نوری در دوره پیشین شورای شهر و شهرداری امضا شده یادآور شد: شرکت ایرانسل متعهد شده بود که درقبال یکصد کیلومتر فیبرنوری برای خود یکصد کیلومتر نیز کابل کشی برای شهرداری اهواز انجام دهد.

وی با بیان اینکه شرکت ایرانسل به تعهدات خود عمل نکرد ادامه داد: در آن دوره ایرانسل تنها کابل ‌کشی مورد نیاز خود را انجام داد و به تعهدات خود در قبال شهرداری عمل نکرد این شرکت تنها بخش کمی از کابل‌کشی را برای شهرداری انجام داد به عبارت دیگر شهرداری از این تفاهم نامه بی‌نصیب ماند.

ایزدی افزود:شرکت ایرانسل حق قانونی شهرداری اهواز را پرداخت نکرده است اما از پارسال مجدد برای ادامه کار با شهرداری وارد مذاکره شده این درحالیست که چارچوب مشخصی برای این فعالیت تعیین نشده است.

مهران باباپور نیز در این جلسه با اشاره به قرارداد پروژه فیبر نوری بین شرکت ایرانسل و شهرداری اهواز اظهار کرد: شهر هوشمند، شهروند هوشمند و بهداشت هوشمند را می‌خواهد. اهواز به عنوان شهر پایلوت هوشمندسازی انتخاب شده است، اما آیا این بستر در اهواز وجود دارد؟ 
  
محمدجعفر فلسفی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: اگر می‌خواهیم انتقاد ما موثر باشد، شرط این است که اگر کار مثبت انجام شده است، با همان ظرافت بیان شود. هر کاری ایراد دارد، اما در نگاه کلان یک برداشت از آن داریم. 
  
وی افزود: در سیلاب سربلند بیرون آمدیم. اگر این سیل کاملا غافلگیرانه نبود، پس آیا شورای شهر از وقوع این سیل اطلاع داشت؟ یا اینکه تنها شهردار باید از وقوع سیل اطلاع داشته باشد؟ 
  
فلسفی بیان کرد: مگر ما اطلاعاتی داشتیم که سیل با این ویژگی و مشخصات رخ خواهد داد. بنابراین این اظهارات ابهامی ایجاد می‌کند که اعضای شورا کجای این ماجرا بودند و در پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود چرا در این خصوص برنامه‌ریزی نداشتند. 
  
عضو شورای شهر اهواز گفت: سال آینده مجددا با این مقوله مواجه خواهیم بود و باید از هم‌اکنون با کمک مدیران شهرداری برنامه‌ریزی شود. 
  
فلسفی تصریح کرد: وظیفه نظارتی اعضای شورا بود که در بحرانی مانند سیل در صحنه باشند که اگر این کار انجام نمی‌شد، اعضای شورا زیرا سوال می‌رفتند. 
  
وی عنوان کرد: گاهی وقت‌ها کمک‌های فکری اعضای شورا گره‌گشای کار بود و به کسانی که در صحنه کار بودند، انگیزه می‌داد. 
  
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: موضوع سیل پیچیده بود و به گونه ای نبود که کسی به تنهایی بتواند با آن مقابله کند. هر چند  مدیر بحران در شهر، فرماندار است اما شهرداری اهواز نیز تمام قامت پای کار بود که این اقدامات ارزشمند است و باید قدر این اقدامات مثبت را بدانیم و در غیر این صورت باید جوابگو باشیم. 
  
فلسفی خاطرنشان کرد: در خصوص مقوله موضوع فیبر نوری از هم‌اکنون به عنوان عضو شورا درخواست می‌کنم که اعضای شورا درخواست تحقیق و تفحص را امضا کنند. در این زمینه ابهامی وجود دارد که باید ابعاد آن روشن شود. بخشی از این پروژه فیبر نوری مربوط به دوره قبل شورا بوده است. 
  
وی افزود: در این دوره که وارد شورا شدیم، در هر پروژه‌ای وارد شدیم، چالش داشتیم و هر پروژه که می‌خواستیم در اهواز اجرا کنیم، مساله‌ای داشته است. نمی‌شود در اهواز کار کرد. 
  
عضو شورای شهر اهواز گفت: پس چه اقدامی می‌خواهیم بکنیم و یک جایی باید راه باز شود. اگر کار درست است باید جلو برویم و اگر ایراد اساسی دارد باید در کمیته تحقیق و تفحص مخالفت اعلام شود تا کار اجرا نشود. 
 
مچنین حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: تذکر و یا طرح سوال از شهردار یکی از وظایف شورا است و هر سوال یا تذکر به معنی استیضاح نیست. یکی از مزایای آن، این است که شهردار اهواز در خصوص ابهاماتی که وجود دارد، در صحن علنی شورا پاسخگو خواهد بود. اکنون فرایند قانونی تذکر و طرح سوال طی شده است و شهردار پاسخ دادند که باید فرد سوال کننده پاسخ دهد که قانع شده است یا نه. 
  
وی افزود: آقای قنوات از نکاتی طرح سوال کرد که نقاط قوت شهردار بوده است! 
  
محسن موسوی‌زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در ادامه اظهار کرد: انتقادات و تذکرات خودمان را به شهردار منعکس می‌کنیم و این وظیفه قانونی ما است. 
  
وی افزود: بحث سیل اتفاق عجیبی بود که کل کشور و خوزستان را درگیر کرده بود و در شورای عالی کشور از مسئولین تراز بالای مملکت به دلیل عملکرد سال‌های قبل و عملکرد فعلی در بحث انتقال آب سیل، نطق داشتم. 
  
عضو شورای شهر اهواز گفت: اما در سیل خوزستان کار بزرگی انجام شد و اگر کارهای انجام شده را زیر سوال ببریم، بی‌انصافی کرده‌ایم. مردم و جوانان مناطق گلدشت، گلبهار، عین 2 و کوی سیاحی کارهای بزرگی انجام دادند. همچنین اعضای شورا پای کار بودند که این وظیفه ذاتی آن‌ها است. شهرداری نیز حرف اول را زد و اقدامات آنها قابل تحسین است که همه به آن اذعان داشتند. 
  
موسوی‌زاده تصریح کرد: کسانی که در بارندگی‌های اخیر و بحران سیل اخیر تلاش کردند، باید تقدیر شوند. 
 

محمدهادی قنوات عضو شورای اسلامی شهر اهواز در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به پاسخ‌های ارائه‌شده از سوی شهردار اهواز به سؤالات، اظهار کرد: سؤالات مطرح‌شده از طرف من به‌درستی پاسخ داده نشد و از هیچ‌کدام از پاسخ‌های ارائه‌شده شهردار اهواز قانع نشدم.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در چارت تشکیلاتی شهرداری سمتی به‌عنوان مدیر بحران وجود دارد اما در چند ماه گذشته این جایگاه مهم که می‌تواند نقش هماهنگ‌کننده را داشته باشد، خالی است.

وی افزود: در پاسخ به سؤال من گفته شد که مدیر بحران شهردار اهواز است اما این چارت تشکیلاتی و جایگاه در کلان‌شهر اهواز وجود دارد.

قنوات با اشاره به عضویت خود در هیات عالی سرمایه‌گذاری شهرداری، عنوان کرد: در حال حاضر در شهر راداری فرصتی برای سعی و خطا وجود ندارد و باید از تمام فرصت‌ها استفاده شود؛ فرایند سرمایه‌گذاری به‌شدت طولانی و سخت است به همین دلیل سرمایه‌گذار در شرایط بحران مالی که شهرداری نیازمند است وارد نمی‌شود.

وی گفت: اجرای قانون در خوزستان سرسختانه است و هماهنگی و همدلی بین مدیران وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی شورای شهر ارائه گزارش ۶ ماهه جامع درآمد و هزینه و انتشار آن است اما در ۱۸ ماه گذشته هیچ گزارشی از سوی شهرداری به من ارائه نشده است.

وی افزود: اگر ادعای شفافیت و کار در اتاق شیشه‌ای وجود دارد باید دخل‌وخرج شهرداری به‌طور کامل مشخص شود.

قنوات گفت: طرح استیضاح شهردار اهواز نیازمند موافقت و امضای یک سوم اعضای شورای شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار