مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه تا این لحظه بیش از 75 درصد از مسیر آزادراه ساری-قائم‌شهر عملیات بازگشایی صورت گرفته است؛ گفت: در محور ساری به‌ سمت نکا نیز جهت دسترسی آسان‌تر به فرودگاه دشت ناز، مطالعه تقاطع غیر همسطح در دستور کار قرار دارد که تا پایان ماه، در مرحله اجرا و کلنگ زنی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۴۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 09 May 2019

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه تا این لحظه بیش از 75 درصد از مسیر آزادراه ساری-قائم‌شهر عملیات بازگشایی صورت گرفته است؛ گفت: در محور ساری به‌ سمت نکا نیز جهت دسترسی آسان‌تر به فرودگاه دشت ناز، مطالعه تقاطع غیر همسطح در دستور کار قرار دارد که تا پایان ماه، در مرحله اجرا و کلنگ زنی قرار می‌گیرد.
سیدمحمد نظری طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه خطوط ریلی و هوایی سهم ناچیزی در حمل و نقل و جابه‌جایی کالا و مسافر دارند، گفت: 3 درصد حمل‌ونقل کالا و مسافر سهم حوزه هوایی است و 10 درصد نیز توسط خطوط ریلی و راه آهن صورت می‌گیرد.

وی افزود :آمارها حاکی از آن است در استان مازندران 3.5 برابر سایر استان‌ها تردد جریان دارد و این موضوع به این معنی است که می‌بایست برای این استان ایجاد ظرفیت کنیم که یکی از راه‌های ایجاد ظرفیت، ساخت آزاد راه است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در پروژه آزاد راه ساری به قائم‌شهر بخش اعظم تملک انجام شده است؛ اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای قائم‌شهر به ساری محدوده باغ کرمانی که متصل به محور ساری به کیاسر است عملیات آزادسازی صورت گرفته است و تا این لحظه بیش از 75 درصد از این مسیر عملیات بازگشایی صورت گرفته است و در 25 درصد باقیمانده، در بحث پرداخت مشکلی وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: در مسیر آمل به بابل نیز مطالعه تقاطع غیرهمسطح آمل به فریدونکنار در حال انجام است و در محدوده غرب استان، ورودی تنکابن به سمت رامسر نیز 3 تقاطع غیر همسطح در حال مطالعه می‌باشد که با اتمام این پروژه‌ها و مطالعات بسیاری از نقاط گلوگاهی و ترافیکی در ایام تعطیلات مشکلات‌شان حل خواهد شد.

نظری بیان کرد: آزاد راه قائم‌شهر به آمل پروژه بعدی است که ارزیابی زیست محیطی آن صورت گرفته است که با اجرای فرآیندهای زیست محیطی و تصویب این مهم، تملک و بازگشایی این پروژه اجرایی می‌شود که یکی از ضروریات مهم می‌باشد و پیش بینی می‌کنیم خطوط راه آهن هم در این محور عملیاتی شود که با توجه به حجم ترافیک، می‌تواند اقدامی مناسب و کاربردی در کاهش ترافیک باشد.

وی عنوان کرد: آن‌دست از پروژه‌هایی که فاقد متقاضی بودند یا عضو موثر نداشتند، توسط دولت تعیین تکلیف شده است و همانند پروژه مسکن مهر سارویه میارکلا، زین پس، تمام افراد می‌توانند جهت خرید مسکن ثبت نام کنند و محدودیتی که در گذشته برای خرید مسکن وجود داشته است اکنون وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه محور ساری- خزرآباد و پل فرح آباد که حلقه ارتباطی با بندر فریدونکنار و امیرآباد محسوب می‌شود از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است؛ اعلام کرد: درصدد آن هستیم که در دهه فجر امسال این پروژه مهم را مورد بهره برداری قرار دهیم.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این نکته که عملیات اجرایی تعریض بهسازی چهار خطه کردن محور بابل به شیرگاه از دیگر برنامه‌های مهم استانی است؛ اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمان پیک ترافیک در این محور صورت دارد و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم پروژه در مرحله مناقصه قرار دارد که انشاءالله در ماه آینده، پیمانکار این پروژه مشخص خواهد شد.

نظری اعلام کرد: محور خطیرکوه به سمنان از دیگر پروژه‌های مهم دیگری است که طبق برنامه، سعی‌مان بر این است که 6 کیلومتر باقیمانده را تا پایان سال عملیاتی و تکمیل کنیم تا بدین طریق ارتباط کاربردی بین مازندران و سمنان برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ساخت، پروژه‌های مناسبی در حال اجرا و عملیاتی شدن است، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده پیمانکاران، روند پروژه‌ها گام به گام به مرحله اجرا و بهره برداری می‌رسد و در بخش مطالعاتی هم مطالعه چندین تقاطع در دستور کار قرار دارد که برای مازندران یک فرصت می‌باشد که به همین منظور، کمربندی ورودی شهر ساری که حلقه اتصال کمربندی جنوبی و شرقی است؛ مطالعاتش طی یک ماه آینده تکمیل و به پیمانکار مربوطه جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پایان گفت: در محور ساری به‌ سمت نکا نیز جهت دسترسی آسان‌تر به فرودگاه دشت ناز، مطالعه تقاطع غیر همسطح روبروی هتل بادله در دستور کار قرار دارد که تا پایان ماه، مطالعه این طرح هم نهایی و در مرحله اجرا و کلنگ زنی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار