سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف ۵۷ تن شکر در انباری در شهرستان شیراز خبر داد
کد خبر: ۷۴۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 05 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:سیدیاسر رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به اعلام قیمت شکر به میزان هر کیلو ۳ هزار و ۴۰۰ تومان آیا تعزیرات به موارد تخلفی در خصوص گرانفروشی و احتکار شکر برخورد کرده است؟ از کشف ۵۷ تن شکر در انباری در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: متهم به قصد گرانفروشی این میزان شکر را انباشت و اختفا کرده بود که توقیف شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: نظارت‌ها از هفته پیش آغاز شد و در یک پرونده در استان فارس، همکاران ما به عنوان خریدار صوری با کسی که آگهی کرده بود تماس گرفتند و این فرد ۵۷ تن شکر را با قیمت بسیار بالایی قصد فروش داشت که کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی شیراز با همکاری پلیس و بازرسان صنعت، معدن و تجارت به محل نگهداری شکر مراجعه کردند و انبار شکر با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی گفت: رسیدگی به این تخلف در شعبه ۱۰ اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس ادامه دارد و تا پایان این هفته حکم آن صادر خواهد شد و شکر انباشت شده با قیمت مصوب در شبکه مصرف توزیع می‌شود.


سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: همکاران ما در تعزیرات در حال رصد هستند و اخبار تعدادی دیگر از پرونده‌ها در بحث شکر را اعلام خواهیم کرد و این رصد در سراسر کشور به ویژه در بحث فروش‌های مجازی که با هدف اخلال در بازار و نظام اقتصادی کشور صورت می‌گیرد، ادامه خواهد داشت.

رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قیمت زولبیا بامیه معادل ۲۰ هزار تومان نهایی و به سازمان تعزیرات اعلام شده است؟ گفت: آنچه اتحادیه اعلام کند از نظر ما قانونی است و مبنای نظارت ما هم همین نرخ است و ما در همه محصولات پرمصرف از جمله خرما انتظار داریم که این نرخ اعلام شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت‌های پیشنهادی و اعلامی اتحادیه‌ها نباید به تأیید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برسد؟ افزود: معمولاً سازمان حمایت قیمت‌های واحد‌های تولید کننده را تأیید می‌کند و در خصوص قیمت زولبیا و بامیه، نظر اتحادیه کارشناسی است و این قیمت براساس مواد اولیه، دستمزد و سود فروشنده اعلام شده و قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان معقول است.

سخنگوی سازمان تعزیرات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با توجه به افزایش قیمت برنج مرغوب ایرانی به بیش از ۲۵ هزار تومان، تعزیرات ورود نمی‌کند؟ گفت: متأسفانه تا زمانی که قیمت مصوب نشود ما نمی‌توانیم ورود کنیم زیرا سازمان تعزیرات حکومتی سازمانی رسیدگی کننده است و باید مسئولان اتحادیه و اصناف و یا صنعت، معدن و تجارت تخلفات را به ما گزارش کنند تا وارد رسیدگی شویم.

رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعزیرات در بخش سود قانونی هم ورود نمی‌کند؟ افزود: این موضوع را ما زمانی ورود می‌کنیم که پرونده‌ای ارسال شده باشد، اما باید اتحادیه‌ها در بحث نظارت ورود کنند و تخلفات را به ما ارجاع دهند.

وی گفت: در گشت‌های مشترک تعزیرات ما از همکارانمان می‌خواهیم این موضوع را در دستور کار قرار دهند زیرا سود قانونی برای فروش باید رعایت شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: البته با توجه به اظهارات یکی از مسئولان انجمن وارد کنندگان برنج هیچ مشکلی در بحث کمبود برنج خارجی نداریم و همه انبار‌ها پر است و به نظر می‌رسد افزایش قیمت برنج ایرانی به دلیل دلالی و اختلال در روند توزیع است.

برچسب ها: شکر ، تعزیرات ، احتکار ، شیراز ، کشف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار