مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان:
اصفهان- مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: باران همواره رحمت و لطف الهی است و آنچه سبب تبدیل بارش ها به سیل شد، دستکاری و تجاوز به طبیعت بود که سبب تغییر و نابودی مسیرها و بروز سیل شد.
کد خبر: ۷۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 05 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، منصور شیشه فروش در مراسم اختتامیه جشنواره داستانی آب اظهار داشت: آب منطقه ای متولی ساماندهی آب در هر استانی است و مدیریت صحیح آب را با احداث سدها انجام میدهد.

وی با تاثیر داستان و فیلم و عکس بر مخاطبین و استفاده از این ابزارها برای نشان دادن اهمیت آب و افزایش آگاهی مردم برای استفاده درست از این نعمت و رحمت الهی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: برگزاری جشنواره داستانی آب یک ضرورت انکار ناپذیر است که میتوان از طریق آن در جهت افزایش سواد مردم در حوزه آب استفاده و بهره برد.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه طی سالهای گذشته انسان ها همواره به آب دست درازی کردند و با تغییر مسیر آب بدنبال بهره برداری بیشتر از آن بودند امروز شاهد مشکلات زیادی در عرصه تقسیم بندی آب و عوارض خشکسالی یا سیلاب در برخی از نقاط و مناطق هستیم.

جشنواره داستانی آب نقش مهمی در افزایش آگاهی مردم خواهد داشت

وی با اشاره وقایع پیش آمده در خصوص سیل و همکاری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: از استان اصفهان 150 کامیون کمک مردمی به استان  خورستان و 160 کامیون به استان لرستان فرستاده شد و مردم اقلام زیادی کمک کردند. در استان اصفهان پویشی با اسم سیل مهربانی راه اندازی شد.

معاون اجتماعی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان  نیز در این جلسه اظهارداشت: عدم آگاهی مردم از منابع آب سبب شده که شاهد قضاوت های غیر کارشناسی از سوی آنها باشیم که برگزاری جشنواره داستانی آب نقش مهمی در افزایش آگاهی مردم خواهد داشت.

سعید قدوسی پور با اشاره به اینکه در سالهای گذشته شاهد اعتراض مردم بر ساخت و ساز سدها و سازه های آبی بودیم، ادامه داد: این در حالی بود که با وقوع سیلاب بر مردم روشن شد که اگر تاسیسات آب نبود به طور قطع تاثیر سیلاب ها بسیار بیش از این بود و خسارات سنگین تری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم راه های بهره برداری از آب را آگاه شویم قطعا شاهد خسارات ناشی از افزایش آب و باران نخواهیم بود.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دیبا خاوران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
این خبر کپی خبر ایمناست، حداقل منیع می زدید!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار