استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در منطقه قره‌قیه را معرف فرهنگ و آداب و رسوم عشایر آذربایجان ذکر کرد و گفت: این جشنواره در کنار ابعاد فرهنگی و ورزشی، از نظر گردشگری و رونق اقتصادی منطقه نیز تاثیرگذار است و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۴۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 04 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در بیست و ششمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه در قشلاق هارنا شهرستان کلیبر، اظهار داشت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه همواره مورد استقبال اقشار مختلف مردم و ورزشکاران بوده و در عین حال انتقال دهنده فرهنگ، زیست‌بوم و آشنایی مردم با زندگی عشایری است و بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم تداوم برگزاری این جشنواره تاکید کرد و افزود: سعی می‌کنیم از سال‌های آینده جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه باشکوه‌تر برگزار شود و در شورای برنامه‌ریزی استان بودجه‌ای جهت احداث پیست دائمی اسب‌سواری در زمین برگزاری این جشنواره تصویب می‌کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه یکی از سرمایه‌های مهم استان برای ترویج آداب و رسوم عشایر و فرهنگ آذربایجانی است، ادامه داد: قطعاً برای برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه به صورت ملی و بین‌المللی تلاش خواهیم کرد.

پورمحمدی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه ضمن اینکه شور و نشاط برای مردم به ارمغان می‌آورد، در معرفی داشته‌ها، علایق و فرهنگ منطقه نیز تاثیرگذار است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جشنواره از مهم‌ترین رویدادها در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ارسباران و قره‌داغ است، ابراز داشت: سعی می‌کنیم تا موانع و مشکلات این جشنواره را رفع و از سال آینده به طور منظم و در زمان تعیین شده برگزار شود.

گفتنی است بیست ‌ و‌ ششمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه روز جمعه در قشلاق هارنا از توابع شهرستان کلیبر برگزار شد.

کورس سوارکاری مردان و زنان عشایر و مسابقه دوی صحرانوردی از جمله بخش‌های این جشنواره بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :