مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: محورهای اهواز به آبادان، بستان به چذابه و عبدالخان به بستان به‌علت آبگرفتگی مسدود هستند و خسارت سیل به جاده‌های استان تاکنون 648 میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۷۴۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 01 May 2019

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: در آخرین برآوردهای صورت گرفته از خسارت سیل به زیرساخت های جاده ای خوزستان، این میزان خسارت تاکنون 648 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با تأکید بر اینکه تا فروکش نکردن آب در سطح جاده های استان امکان برآورد نهایی خسارت وجود ندارد افزود: بالا آمدن آب وآبگرفتگی جاده بر اثر سیلاب اخیر باعث انسداد برخی محورهای استان شده است که با فروکش کردن آب بر روی سطح جاده ها تردد برقرار و کار اصلاح و ترمیم نقاط آسیب دیده آغاز می شود .

وی با اشاره به محورهای مسدود در سطح استان اظهار کرد: هم اکنون محور اهواز - آبادان به علت طغیان رودخانه و آبگرفتگی در مسیر مسدود است که جاده اهواز - خرمشهر به عنوان مسیر جایگزین این محور تعیین شد.

بهرامی نیا در خصوص این محور گفت: در محور اهواز-آبادان تا حدودی شاهد فروکش کردن آب هستیم اما در حال حاضر شرایط به گونه ای نیست که اعلام تردد در مسیر اعلام شود تنها خودروهای امدادی و وسایل نقلیه به مقصد دسترسی های محلی از یک باند محور اهواز به آبادان با رعایت مسائل ایمنی در حال تردد هستند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: آغاز تردد در محور اهواز به آبادان پس از اطمینان از ایمنی مسیر با فروکش کردن آب اعلام خواهد شد.

وی افزود: محور شریانی بستان به چذابه و محور غیر شریانی عبدالخان به بستان نیز به دلیل طغیان رودخانه همچنان مسدود هستند.

بهرامی نیا اظهار کرد : 10 محور روستایی نیز همچنان مسدود هستند که با فروکش کردن آب، کار احداث و ترمیم جاده ای این روستاها نیز آغاز می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: در حال حاضر وضعیت سیلاب در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان به گونه‌ای است که باید اقدامات لازم به منظور کنترل و مدیریت سیلاب انجام شود به همین دلیل تردد ماشین آلات در جاده ها از جمله جاده اهواز به خرمشهر در همین راستا است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار