فرماندار شادگان گفت: بعید می‌دانم شهر شادگان را خطری تهدید کند؛ با همت مردم و مسؤولین شهرسیل‌بندها تحکیم شده و راه ورود آب به شهر سد شده است.
کد خبر: ۷۳۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 22 April 2019

سعید حاجیان درباره آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در شادگان اظهار کرد: تا این لحظه 6 روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند که البته تخلیه نشده‌اند، اما 3 روستا هستند که آب به‌طور کامل به آن‌ها وارد شده و دستور تخلیه آن‌ها را دادیم و تقریبا خالی از سکنه هستند.

وی افزود: این 3 روستا حتی امکان امدادرسانی در آن‌ها وجود ندارد و البته به‌جز عده‌ای انگشت‌شمار که برای مراقبت از مایملک خود در روستاها مانده‌اند، سکنه‌ای در این روستاها نیست.

فرماندار شادگان گفت: سکنه 3 روستایی که اوضاع بحرانی داشتند عمدتاً به منازل اقوام خود رفتند، اما حدود 25 خانوار را در منازل مسکن مهر که هنوز تحویل داده نشده‌اند، اسکان داده‌ایم.

وی درباره وضعیت آبگرفتگی در شهر شادگان نیز عنوان کرد: با توجه به افزایش دبی تالاب و باد شدیدی که این روزها وجود دارد، آب تا حدودی به سمت شهر هم آمده اما با تدابیر ستاد بحران شادگان و حضور فعال نیروهای جهادی، مردم و جوانان شهر و نیروهای شهرداری در ساخت و تحکیم سیل‌بندها مشکل خاصی وجود ندارد و آب مشکلی برای شهر ایجاد نمی‌کند.

حاجیان گفت: در حال حاضر مسیر دارخوین به شادگان را برای رعایت جوانب بسته‌ایم تا جلوی خطر را بگیریم؛ آب تا حدودی در اطراف شادگان پایین آمده ولی باز هم تأکید می‌کنیم چون شادگان در شمال تالاب قرار دارد، جهت و شدت باد باعث می‌شود که کاهش ارتفاع آب به چشم نیاید.

وی ادامه داد: به‌هرحال روستاهایی که در مجاورت تالاب هستند با مسئله آب کنار آمده‌اند و همواره با آن مواجه بوده‌اند؛ نمی‌شود به چنین روستاهایی که آب در خانه‌های آن‌ها وارد شده اوضاع بحرانی اطلاق کرد زیرا موقعیت جغرافیایی آن‌ها به گونه‌ای است که آب جزئی از زندگی آن‌ها است.

فرماندار شادگان تأکید کرد: من بعید می‌دانم شهر شادگان را خطری تهدید کند اما باز هم می‌گویم با همت مردم و مسؤولین شهر، سیل‌بندها تحکیم شده و فقط شدت باد باعث شده آب به سمت شهر با شدت بیشتری حرکت کند که آن هم در ورودی شهر با سیل‌بندها متوقف می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار