انجمن هنرهای تجسمی استان خوزستان با همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هفته گرافیک را همزمان با رویداد جهانی آن در اهواز برگزار می‌کند.
کد خبر: ۷۳۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 21 April 2019

محمد عدیلی‌پور، رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان و دبیر رویداد هفته گرافیک خوزستان در این خصوص اظهار کرد: توسط انجمن هنرهای تجسمی استان خوزستان هفته گرافیک از شش تا 13 اردیبهشت 98 در گالری کینو، واقع در اهواز، بلوار پاسداران، سه راه فرودگاه، بین زاهد و وطن برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی طراحی گرافیک برای علاقه‌مندان و فعالان این رشته هنری به مانند سال‌های گذشته جذابیت خودش را داشته و دارد اما یک موضوع خاص امسال این روز را جذاب‌تر کرده. امسال بنا بر تصمیم آیکو ـ دی (آیکوگرادا) که همان انجمن بین‌المللی طراحی گرافیک است موضوع روز جهانی گرافیک، زنان طراح است و به پاسداشت مقام زن توجه بیشتری به زنان طراح شده است. به همین مناسبت در هفته گرافیک نمایشگاه مشترکی از پوسترهای ارزشمند 40 طراح زن ایرانی و 40 طراح زن اهل ترکیه ششم اردیبهشت 98 در گالری کینو برپا می‌شود که این رویداد همزمان با تهران در چند استان دیگر نیز از جمله خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار برپایی این نمایشگاه 2 رویداد جانبی از جمله کارگاه 2 روزه ژنتیک بصری (داینامیسم در طراحی لوگو و هویت بصری) توسط ابوذر محمدی در 11 و 12 اردیبهشت 98 و نشست تخصصی جامعه شناسی هنر در 9 اردیبهشت 98 برگزار می‌شود. در پی این نشست نیز ما در خرداد ماه نمایشگاهی را با همین موضوع برگزار خواهیم کرد.

رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان بیان کرد: هفته گرافیک اهواز در قالب کمیته پنج گانه‌ای شامل نمایشگاه (رضا عدیلی‌پور)، کمیته روابط عمومی (مریم شجاع)، کمیته تشریفات (محمد تامرادی)، کمیته آموزش (محمود گل)، کمیته حامیان (احمدرضا سرکاکی)، مدیر هنری (رضا عدیلی‌پور محمود گل) و مدیر اجرایی (مریم شجاع) برگزار می‌شود.

انجمن هنرهای تجسمی خوزستان روز یکشنبه اول اردیبهشت 98 فراخوانی را در خصوص برگزاری نمایشگاهی از آثار طراحان گرافیک خوزستان که در آخرین هفته اردیبهشت برپا می‌شود منتشر می‌کند و به گفته رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان جزییات آن در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار